۹۹/۹/۹
خانم سمیه توحیدلو دعوت کرده که به بهانه هشتِ هشتِ هشتاد و هشت، درباره نه ِ نهِ نود و نه بنویسم. راستش این روز برای من روز چندان خاصی نشد، ولی حداقل یادآور هفتِ هفتِ هفتاد و هفت بود. روزی که در زنجان میزبان حجة الاسلام پروازی بودیم تا از این همرزم شهید همت و روحانی باسابقه و با فضیلت درباره مسایل فرهنگی و سیاسی روز بشنویم. اما صحبت های چند ساعته و خصوصی بعد مراسم بسیار برایم جذاب بود. در سرمای پاییزی زنجان و در ایستگاه راه آهن چند ساعتی منتظر قطار بودیم و شنوای حرف ها وتحلیل های آقای پروازی درباره انصار حزب الله که جزو مؤسسانش بود و خیلی زود کناره گرفت، از اوضاع سیاسی کشور و از ناگفته هایی که کمتر جایی می شد شنید.
چند هفته پس از این ملاقات بود که مشابه همان حرف های خصوصی در برخی نشریات منتشر شد و سپس شایعه فرار آقای پروازی از سوی روح الله حسینیان و نشریات جناح راست وسیله ای شد برای کوبیدن سعید حجاریان. آنها حجاریان را متهم به فریب حاج آقای پروازی و ترتیب دادن توطئه پناهندگی وی به ترکیه می کردند. همان روزها بود که به آقای پروازی زنگ زدم و شنیدم که برای دیدن مادرش به تبریز رفته است.
آقای پروازی در قم به فعالیت ادامه داد و نه از راست شد و نه در کسوت اصلاح طلبی درآمد. هرچند هنوز هم رگه های بسیار قوی اصلاح طلبانه دارد. این روحانی بافضیلت را می توانید در مستند «سردار خیبر» ببینید که درباره حاج همت می گوید. روحانی پادگان دوکوهه از شاگردان خاص آیت الله جوادی آملی هم بوده که نامش در مقدمه یکی از کتب آیت الله همراه با تمجید و ستایش آمده است. ماجرای آقای پروازی یکی از نخستین جرقه های معرفی حجاریان به عنوان ام الفساد و ریشه فتنه ها بود و یک سال طول کشید که زمینه سازی های حسینیان و دیگران به ترور حجاریان منجر شود.
اکنون یازده سال پس از آن روز در یک موقعیت کاملاً متفاوت و در عین حال مشابه ایستاده ایم. مشابه از آن رو که زمینه های آنچه که امروز شاهدیم از همان روزها شکل گرفت و پرورانده شد. متفاوت از آن رو که بازیگران آن روزها اکنون تعارف های معمول ایرانی را کنار گذاشته و بازی پیچیده و مبهمی را پیش می برند.
یازده سال بعد در کجا خواهیم بود؟ فکر می کنم و دوست دارم یازده سال بعد در موقعیت بسیار بهتری باشیم. همانطور که مطمئنم اکنون نیز با همه تلخی ها و سختی ها نسبت به یازده سال قبل در موقعیت بهتری هستیم. راهی که هر دو گروه شروع کرده اند دیر یا زود باید شروع می شد. اما به یک کاتالیزور نیاز داشت که به میدان آمدن میرحسین و شوک بزرگ ۲۲ خرداد این کاتالیزور را رقم زد. من همان روز ۲۲ خرداد نوشتم که امروز هر اتفاقی بیافتد به سود مردم خواهد بود. ۲۲ خرداد با هر نگاهی، یک نقطه عطف جریان ساز در تاریخ کشورمان است که باید آن را به درستی درک کنیم.
اما چیزهایی که می تواند رمز موفقیت آحاد مردم در این امتحان تاریخی باشد، پرهیز مطلق از خشونت، عمل به قانون و دوری از بداخلاقی و بی انصافی است. این اصول را باید هر دو سوی ماجرا مراعات کنند تا هم از دوپاره شدن بیشتر مردم جلوگیری شود و هم نتیجه به سود کشور رقم بخورد. هنوز هم امیدوارم آنها که امروز در خیابان های تهران به ضرب و شتم سازماندهی شده معترضین اقدام کردند، خیلی زود بفهمند که این رفتارها فقط به زیان آرمان های خودشان است و بس!
Tags: 13 آبان, 22 خرداد, انصار حزب الله, روح الله حسینیان, سعید حجاریان, سمیه توحیدلو, میرحسین موسوی, پروازی


آبان ۱۳م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۲ ب.ظ
سلام
بعد از مدت ها خوندن سایت تون تصمیم گرفتم امشب براتون کامنت بزارم.میدونم که دو تایی تون گوشتون از این حرف ها پره که عجب سایت خوبی دارین و الی آخر.
منم میخوام همین ها را بنویسم با این تفاوت که احساس میکنم جدیدا محافظه کار شدین.به خصوص شما آقای فتحی امید وارم که این موضوع ربطی به دیدار سر زده رادان از منزل شما نداشته باشه.نکنه اومده بودن برای ارشاد و باقی قضایا………
در هرصورت ممنون از مطالب پربارتون.فقط خواهش میکنم از حال و هوای قم بیشتر بنویسین.راستش این شهر برای من و خیلی از دوست هام بسیار شهر مرموز و عجیب غریبیه..
سربلند و سرافراز باشید.
[پاسخ]
سید علی ابطحی پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۱:۰۱ ق.ظ:
منم موافقم که محافظه کار شدن…
البته فک نکنم ربطی به رادان داشته باشه.
[پاسخ]
آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۱:۳۸ ق.ظ
سلام
این چیزی که امروز من دیدم، یعنی ضرب و شتم، از طرف کسانی بود که فکر نکنم کاری کنند که شما و من و خیلی های دیگه به آرزومون برسیم ، چون برای فهمیدن حداقل یک کوچولو عقل می خواد که…!
اگه امروز می دیدی که خانوم میانسال با حجاب و مثل مادر هامونو چادری و …رو چی جوری می زدن که من خدا میدونه وسط خیابون زار می زدم دیگه از این حرفا نمی زدی!
آقا شیخ علی
بنظر من در ابن وبلاگت که بنوعی منبرت هستش شروع کن به نشان دادن اسلام واقعی تبیین اصول اسلام و حرف اسلام رو بگو و آخرش روزه جد من رو بخونو بگو که اونهایی که بکش بکش راه انداختن اسمشون یزید بود نه حسین!
[پاسخ]
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۳:۰۹ ب.ظ:
سید جان
اگه توی فامیلت کسی باشه که بدونی میخواد فرزندت از راه به در کنه بازم میشینی ،نگاش میکنی تا هر کار خواست بکنه
نه جونم
تازه جد شما فقط امام حسین ع نبود ؛امام علی ع هم بود که دیدید چطور خوارج یا به تعبیر مقام معظم رهبری (انقلابیون فرسوده )را نابود کرد
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۶:۲۹ ب.ظ:
حضرت علی هم این قد دوروغ ریز و درشت گفت و از خودش تعریف میکرد که من چنان کردم چنین کردم
حضرت علی این قد جاعل مدرک دم دستش بودن
حضرت علی میگفت من هاله دارم
حضرت علی البته خرابکاری نمیکرد هیچوقت ولی اگر اتفاقی هم می افتاد نمیگفت اوضاع مدیریت امام زمانه(حالا امام زمان نه روح پیامبر)
حضرت علی به خانواده های خوارج و زنها و پیرها حمله میکرد
نخیر شما در خط علی نیستید اون یزید بود که مخالفان رو قتل عام میکرد به حرم اونها هم حمله میکرد زن و بچه رو هم از دم تیغ میگذروند
شما که انقلابی ندارین حرف نزن شما دناله رو مصباح بزرگترین روحانی دشمن امام هستین پس خالی نبند
در ضمن تحقیق در مورد دوروغ و مدرک جعلی چی شد
[پاسخ]
سید مجیب پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۹:۵۳ ب.ظ:
همین بس که انقدر…. هستین که امیر المومنین علی و عدالتش و کاراشو می خواین با کارهای آدمی غیر از علی(ع) مقایسه کنید و بگید ما هم مثل علی(ع) هستیم
اما
اگه یکم دقت کنی شعر شهریار یادتون بیاد ، یا اگه حداقل درسهای معارف دبیرستان یادتون بیاد، حضرت امیر به امام حسن گفتن که حتی حق ندارید قصاصی علاوه تر انجام دهید چه برسه به ناااااااابودی که شما به آن در خیال خوشحالید و باز هم اگه نهج البلاغه رو ورقی بزنید می بینید که حضرت امیر فقط در مقابل خوارجی که دست به شمشیر برده اند دست به شمشیر بردند و وصیت کرده اند که با خوارج یعد از شهادتشان کاری نداشته باشند مگر آنکه دست به شمشیر برند نه یک زن بی دفاع رو وسط میدان هفت تیر بزنن که چادر از سرش بیفته!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
در ضمن
انقلاب برای مردم ایران بوده هست و خواهد بود و شخصی نیست.
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۱۲:۱۹ ب.ظ:
متاسفم برات که مصداق اتم (صم بکم عمیآ فهم لا یفقهون )؛چاره جز تطبیق بر شما را نداره.
چرا؟
چون من نگفتم که هیچ کس مبری از گناه نیست
اگه میر حسین (همون انقلابی فرسوده) مدرک داشت تا حالا صد باره رو کرده بود نه اینکه لشکر کشی تو خیابون راه بندازه
دیدید که رهبری همون ابتدا به دو طرف ایراد گرفت
هر کسی خارج از قانون و فراتر از اون بخواد راه بره معتوم که بایستی باتوم هم بخوره .
وجالب اینکه شما صحبتی از اونهایی که برای اختشاش میان نمی کنی وفقط چند نفری که حالا از روی اشتباه یا به عمد که کار درستی نیست راعلم کرده وپیراهن عثمانش میکنی!
ملاک مارهبری است .حالا اینکه دین شما چیز دیگه ای را ملاک میداند خودتان میدانید
اما دفاعات ایشان از این دولت بیش از دولتهای دیگه بوده و البته این صحبتها دلیل بر عصمت احمدی نیست
فتامل جیدا
سید مجیب پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۶:۲۸ ب.ظ:
پاسختونو در وبلاگم به تفصیل دادم
ahledel110.blogfa.com
[پاسخ]
سید مجیب پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۹:۲۲ ب.ظ:
امیدوارم که جوابتونو گرفته باشید
[پاسخ]
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۸:۴۰ ق.ظ:
ماکه جوابی ندیدیم
اما میگم : لبیک یا خامنه ای لبیک یا حسین است
(البته با تفکر وتدین این شعار دادم . نه از روی احساس وتعصب )
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۱۱:۵۵ ب.ظ:
سید جان پسر عموی گرامی چرا اینا رو برا من زدی و به من پاسخ دادی خوب منم همینو میگم
[پاسخ]
از طرف رضا مهدوی نیا پاسخ در تاريخ آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ ۹:۴۸ ب.ظ:
رهبر عزیز گرانقدر
با شما و مشاوران شما سخنی داشتم که هر چند گفتنش شاید آب به آسیاب دشمن خواهد ریخت ولی هر چقدر خواستم که ننویسم و نگویم تاب نیاوردم و شاید گفتنش جلوگیری از رفتن به مسیری باشد که در انتخاب آن اشتباه کرده ایم . امیدوارم این شکایت و افسردگی مرا بعنوان یکی از میلیونها بسیجی و فدائیان راه ولایت که لحظه ای در جهت حفظ این نظام مقدس از راه ولایت و پشتیبانی از ولایت فقیه غافل نشده بپذیرید و چاره ای برای برون رفت از این وضعیت بحرانی هر چه زودتر بیندیشید .
روز شنبه نهم آبانماه جلسه ای در پایگاه بسیج به دعوت فرمانده پایگاه داشتیم که در آن جلسه ، راهکارها و روشهای مسالمت آمیز برخورد با اغتشاشگران مراسم ۱۳ آبان از سوی فرمانده پایگاه قرائت شد . و در پایان جلسه یک ساعت ونیمه از سوی فرمانده به هر یک از اعضای فعال بسیج پایگاه مبلغ چهارصد هزار تومان بصورت چک پول نقدا پرداخت شد که رسید آن نیز گرفته شد که پرداخت این مبلغ در پایان چنین جلسات بی سابقه بود . و مهمتر از آن فرمانده پایگاه اعلام کرد که پس از گذر از ۱۳ آبان به ازای دستگیری هر یک از اغتشاشگران و همچنین ارائه مدارکی مستند بر اغتشاشگری افراد مذکور که میتوان با همراه داشتن چند شاهد بین خود و یا دوربین فیلمبرداری و یا عکسبرداری این مستندات را در هنگام اغتشاشگری و دادن شعارهای ضد انقلاب تهیه کرد . مبلغ دویست و پنجاه هزار تومان تشویقی برای هر یک اغتشاشگر دریافت خواهید کرد .
از فرمانده پایگاه پرسیدم که این مبالغ از کجا تامین میشود . ایشان با اینکه نخواستند فاش کنند ولی بدلیل پافشاری من فرمودند از نمایندگی بیت رهبری در سپاه .
حال با این تفاسیر از رهبرم سوالی دارم . رهبر من . اگر منبع این تشویقی ها شما یا اطرافیان شما هستند آیا فکر نمیکنید مشاوران و اطرافیان شما در این امربه شدت دچار اشتباه شده اند . آیا این حرکت هر چند که خیر خواهانه است ولی توقع تعدادی از بسیجیها را در مقابل کاری که بیشتر و فقط به خاطر حفظ آرمانهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و پیشرفت آن است انجام میدهند بالا نخواهد برد ؟ و آیا این حرکت کوچک کردن رسالت و حرکتی که ما بسیجیها برای سربلندی ایران اسلامی انتخاب کرده ایم و اکنون در خیابانهای تهران و شهرهای مختلف با دشمنان آن دست به گریبان هستیم نخواهد بود ؟ آیا این نرخ گزاری عملی شایسته است ؟ آیا در جبهه های جنگ حق علیه باطل ما برای پول و مادیات از جان خود گذشتیم و به خط مقدم جبهه ها هجوم بردیم ؟ آیا آن زمان سخن از پول و مادیات بود ؟ ای کاش مشاوران رهبرم قبل از این حرکت که به نظر من نسنجیده صورت گرفته تاملی میکردند تا اینگونه شاهد فیلمهایی که در ۱۳ آبان در صدر خبرهای جهان قرار گرفته نباشیم . اینچنین که من دریافته ام این مبالغ تشویقی نیز به یگانهای ویژه نیروی انتظامی و بعضی از ارگانهای دیگر ارائه شده که اینچنین تعداد دستگیریها و درگیری و خشونت در ۱۳ آبان در نقاط مختلف تهران را بالا برد . من خود شاهد بودم که برای افزایش تعداد دستگیریها در ۱۳ آبان فرمانده بسیج یکی از مناطق تهران با همکاری تعدادی از پرسنل یگان ویژه نیروی انتظامی پارکینگ منزل خود را تبدیل به یک بازداشتگاه موقت کرده بود که در عصر ۱۳ آبان بیش از ۲ مینی بوس افراد دستگیر شده اعم از زن و مرد به بازداشتگاه سپاه انتقال دادند . آیا این یک نوع افراط و تفریط نیست ؟ ایا نباید فکری برای صورت مسئله کرد ؟ تا کی اینچنین رفتار کنیم ؟
رهبرم . شاید نباید این اطلاعات را در اینجا میدادم . شاید هم از کرده خود پشیمان شوم . اما نمیدانم شکایت خود را از مشاوران شما به کجا برم ؟ چگونه میتوانستم حرف دل خود را به شما بازگویم . رهبرا چاره ای اندیشه کنید که دیگر اینچنین نشود . خواهش میکنم . استدعا دارم که مادیات را در راه حفظ نظام وارد این وظیفه مقدس نکنید .
به خدا قسم که وقتی که فیلمهایی را از اهانت و بی حرمتی فریبخوردگان به محضر شما و آقا امام زمان ( عج ) دیده ام من و خانواده ام اشک از چشمانمان جاری شد . چرا باید به اینجا برسیم که در داخل کشور شاهد اینچنین رویدادهایی باشیم که حتی در کشورهای مسلمان و حتی غربی جرات چنین کاری را به خود نمیدهند ؟ آیا این نتیجه همان افراط و تفریط در برخوردی نیست که در روزهای اخیر علیه تعدادی از مردم فریبخورده به کار بسته ایم ؟ ای کاش مشاوران شما راهی مسالمت آمیز را برای برون رفت از این فاجعه توصیه کنند نه اینچنین با پول حرمت بسیج و بسیجی و هر آنکه در برابر این نظام وظیفه ای را دارد بشکنند . ای کاش مشاوران و خود عزیز گرانقدر شما راهی را برای برون رفت از این برهه زمانی را پیشنهاد کنید که در آن طلیعه و روشنایی “وحدت” و “همبستگی” بین مردم دیده شود و نه تشویق برای رویارویی .
به امید وحدت و یکپارچگی مردم ایران اسلامی در دفاع از آرمانهای انقلاب اسلامی
سرباز کوچک شما و فرزند شهید مصطفی مهدوی نیا
رضا مهدوی نیا
[پاسخ]
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۱۲:۲۴ ب.ظ:
التماس دعا
من خودم ۲۰ساله بسیجی ام اما در پایگاه محل از جیب مبارک خرج هم میکردیم
لطف بفرمایید آدرس بدهید که هم صحت حرفتان مشخص شود وهم ما انتقال پرونده داده به نوایی برسیم
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۱:۱۰ ب.ظ:
دیگه همه میدونن پس دوروغ نگو راستی تحقیق دوروغ و جعل مدرک چی شد میگن هاله رنگ سیب زمینیه راست میگن؟تو که دیدی بگو
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۱۱:۲۰ ق.ظ:
ببینم مگه جز کتک بزنها و باتوم به دست ها بودی که پول میخوای به اونا میدن اگه جز اونا بودی و بهت ندادن ببین کدوم برادر بسیجی به سبک بسیجی و سپاهی های جدید پولت رو دزدیده
مثل دزدی مخابرات سایپا تراکتورسازی فاز ۵ و۶ فرودگاه امام و…
علی پاسخ در تاريخ آبان ۲۰م, ۱۳۸۸ ۱۰:۱۰ ق.ظ:
با سلام
در پاسخ به اقایی که گفت ۲۰ سال بسیجی ام ..
اقای بسیجی اون ۲۵۰ هزار توان را همه می دانند. موضوع این است که بسیاری از حوزه ها (بالاتر از پایگاه) کلی اسم به سپاه رد کرده اند و به ازای هر کدام آن مبلغ را گرفته اند. نکته این است که بسیاری از حوزه ها (مثل ۲۲۰ و ۲۱۷) به نیروهای پایگاه ها، چیزی نداده اند و بعضی مثل ۲۰۹ بسیجی ها را با آن پول به مشهد برده اند.
شما بهتر است به ناحیه غرب تهران (مقداد) انتنقالی بگیرید یا از سردار احمدلو بپرسید.
یا حق
آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۳:۱۴ ق.ظ
من به احمدی نژاد رای دادم هنوز هم طرفدارش هستم. ولی اعتقاد دارم علی آقا دیدگاه منصفانه ای دارند و تحت تاثیر جو هم قرار نمی گیرند.
جدا از انصافتون ممنونم:
” این اصول را باید هر دو سوی ماجرا مراعات کنند تا هم از دوپاره شدن بیشتر مردم جلوگیری شود و هم نتیجه به سود کشور رقم بخورد. “
[پاسخ]
آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۱۴ ب.ظ
سلام
حاج علی آقا کاش همه اصلاح طلبان مثل شما انصاف داشتند
[پاسخ]
علی اشرف فتحی پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۱۲:۲۵ ب.ظ:
کاش همه اصولگراها هم مثل تو منطقی و خوب بودند مهدی جان
[پاسخ]
محرمانه پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۵:۳۹ ب.ظ:
علی جان واقعا لپ مطلبو گفتی،یه دنیا ممنون.
[پاسخ]
هادی پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۳:۴۶ ب.ظ:
شما اصلح طلب ها اگر اصل اصلش هم درست بشه بازم میخواهید اصلاح کنیید!
الا انه هم المفسدون
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۹:۵۷ ب.ظ:
هادی تو یه چیز درست نشان بده ما قول میدیم اصلاحش نکنیم
مفسد هاله به رنگ سیب زمینی است
[پاسخ]
آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۲:۲۸ ب.ظ
می دونی چرا صادقی بهت گفته با انصاف؟
برای این که در برابر یک چنین جنایتی که در روز سیزده آبان اتفاق افتاد و فیلمهاش به همین زودی روی اینترنت قرار گرفته که چه طور زنهای بی دفاع را آنقدر می زنند تا غش کنند و چه طور به قصد کشت با باتوم بر سر مردم بی دفاع می کوبند به طوری که خون جاری می شود، باز هم آمده ای و می گویی: خوب بیایید هر دو طرف انصاف را رعایت کنیم برخوردهای نامناسب خوب نیست و شما هم آرمان دارید. واقعا که! علی اینها هم آرمان دارند؟ باشد. هر طور راحتی.
[پاسخ]
آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۲:۳۶ ب.ظ
علی جان من خودم با چشم خودم شاهد صحنه هایی بودم که تا آخر عمر فراموش نخواهم کرد. آیین تقوا ما نیز دانیم ولی آن همه خونی که در کریمخان ریخته بود باعث می شود که مثل تو “با انصاف” نباشم. من شاهد بودم که چه طور نظامی ها حتا به مردمی که خیلی دورتر از تجمع ایستاده بودند و تماشا می کردند توهین می کردند و بر سرشان فریاد می زدند و با ضربه ی باتوم متفرقشان می کردند. این رفتار قانونی است؟ شرعی است؟ انسانی است؟ اخلاقی است؟
اگر این جنایت نیست یکی برای من جنایت را تعریف کند.
علی جان خدا را صدهزار مرتبه شکر که من مثل تو با انصاف نیستم بگذار توجیه کنندگان ظلم که بقول تو خیلی خوب و منطقی هستند، به من بگویند بی انصاف.
[پاسخ]
علی اشرف فتحی پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۳:۱۵ ب.ظ:
تو همون امیرحسین سابقی؟ مطمئنی؟ اگه قرار باشه مقابله به مثل کنیم که برادرکشی وحشتناکی راه می افته و این همون چیزیه که یه مشت احمق می خوان و آرزوشو دارن تا حکم خدا رو بر مشتی خس و خاشاک مرتد افسرده اغتشاشگر جاری کنن!
[پاسخ]
محرمانه پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۶:۴۱ ب.ظ:
هزار آفرین علی آقا بالاخره همون علی اشرف همیشگی شدی و نشون دادی چقدر با شرفی،دلم حسابی گرفته بود و اعصابم بهم ریخته، گفتم یه سر به سایتتون بزنم شاید از نوشته های آسو چیزی در بیاد و دلم وا شه نمی دونستم با یه جمله از خودت حال اساسی پیدا می کنم (منظورم:خس و خاشاک مرتد افسرده اغتشاشگر جاری کنن) ببین آیکونهات کجان؟می خواستم آیکون خنده بذارم حالا چی کار کنم؟در ضمن امیر حسین جان من همیشه از نوشته هات لذت می برم ولی لطف کن با این جمله هات احمدی نژاد شاد کن و حداد شاد کن و رحیم مشایی شاد کن و پرفسور(کردان) شادکن و …… شاد کنمون نکن ؛جنایتای دیروز از حرفای مناظره و جشن پیروزی فرزند زهرا(س)و ۳۰ خرداد و ۷ تیر و شعار وزین جنبش سبز علوی!روز ۱۲ آبان که بدتر نبود؛همون به قول فهیمه عمو امیر حسین مقاوم و معتقد بمون .
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۶:۵۹ ب.ظ:
علی آقا از برادر کشی گفتی برادر من اگر هموطن خود را بکشد تجاوز کند ضرب و شتم کند و صدای حق طلبیش را خفه کند تا فقط خودش و طرز تفکر خودش بماند من این برادر را نمیخواهم خودم میکشمش
[پاسخ]
امیرحسین پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۱۰:۲۸ ب.ظ:
علی جان و بقیه ی دوستان!
من همون امیرحسین سابق هستم. دقیقاً کجای حرف من دشمن شاد کن بود؟ کجا گفتم که مقابله به مثل کنیم؟ دقیقا جمله یی که من دعوت به مقابله به مثل کرده ام را کپی پیست کنید تا عذرخواهی کنم. وگرنه شما یک معذرت خواهی پیش وجدان خودتون به من بده کار خواهید شد.
[پاسخ]
امیرحسین پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۱۰:۴۲ ب.ظ:
علی جان برادرم!
من از نفرت متنفرم. قبلا هم گفته ام: نه به خاطر این که طرف ما نفرت انگیز نیست، بلکه به خاطر این که خود ما می ارزیم که از چنگال نفرت رها شویم. من از احمدی نژاد هم متنفر نیستم. به قول موسوی: حتا تقابلی در کار نیست. یک طرف هست و دیگری نیست. و به قول میشل بن سایق: سرما وجود ندارد. سرما چیزی جز کمبود گرما نیست. و بقول شاملو: آفتاب را با ظلمت نبردی در میان نیست.
هیچ جای کامنتم هم نگفتم مقابله به مثل کنیم. فقط گفتم ما که کشته می دهیم و زخمی می دهیم و زندانی می دهیم و شهید می دهیم و توهین می شنویم و … ولی باز هم روی مشی مسالمت آمیز خود پافشاری می کنیم، آیا باز هم باید بشنویم که: هر دو طرفتان انصاف را رعایت کنید و روی هم را ماچ کنید؟ ما چه بی انصافی یی کرده ایم آخه بی انصاف؟
وقتی این طوری مسأله را پیش پا افتاده جلوه می دهی، دردم می آید. آخ هم نگویم؟ باشه علی جان از این به بعد هیچی نمی گم.
خون خور و خامش نشین که خاطر نازک
طاقت فریاد دادخواه ندارد
[پاسخ]
محرمانه پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۱۱:۱۲ ب.ظ:
امیر حسین عزیزم اگه از حرفام دلت گرفت معذرت می خوام؛منظورم از دشمن شاد کن نوشتن جمله هات تو پست تورجان بود؛ آخه به غیر از علی و سید و یه عده، نامحرمایی مثل دوست هستن که میان
و با درفشانیاشون کامنت می ذارن؛قصدمم از مومن و معتقد نوشتن اینجور جمله ها تو پست خودت بود
چون اونجا کسی نمی تونه نظر بده،حلالم کن.
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۳:۱۶ ب.ظ:
بدترین ظلم وبالاترین جرم را کسی انجام داد که انتخابات پر شور مردم را تلخ کرد و دل خانواده های شهدا را خون، دشمنان را دلشاد
وهمین مردم ساده لوح و حتی برخی خواص را به اشتباه انداخت
وحتی همین علی آقا هم انصاف را رعایت نکردند
چرا؟
چون به قول خودشان از کسی همایت نکردند(که البته کردند)که بر فرض هم که نکرده باشند جایی که باید سخن گفت و نگفت آنجا هم خیانت است
[پاسخ]
علی اشرف فتحی پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۳:۲۴ ب.ظ:
دوست عزیز! حالم از کسانی که خودشان را سخنگوی خانواده شهدا می دانند به هم می خورد. چه چپ باشند و چه راست! ضمناً تا کی باید هرکسی که مثل شما فکر نکند باید ساده لوح و عوام و دشمن شادکن خطاب شود؟ دشمن را کسی شاد می کند که در خیابان ها به سلاخی و وحشی گری روی آورده و آرشیو فیلم و عکس رسانه های جهانی درباره نقض حقوق بشر در ایران را تکمیل می کند. گیرم که میرحسین و کروبی و همه ماها مثل شما زیرک و فهمیده و نخبه نیستیم و خیانت کردیم. شماها چطور؟! آیا تالی تلو معصومید و هر خونی که بریزید و هر آبرویی که ببرید مباح است؟!
[پاسخ]
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۳:۴۶ ب.ظ:
جواب شما را امروز در کامنتی دیگر دادم
ولی باید عرض کنم ،اگر قرار باشد در یک مجموعه هر کسی ساز خودش رابزند وهیچ قانون وبرنامه ای حکم فرما نباشد سنگ روی سنگ بند نمی شودو میشود جنگل!
بارها گفته ام کسانی که از هر جناه افراط می کنند محکومند
ودیدید که اغتشاشات تهران داشت به بر اندازی منجر میشد ،اگر شما هم این را میخواهید که هیچ ؛دیگر بحثی نداریم اما اگر شما با اصل موافقید (که البته ما از هیچ کجای سایت مبارک این رابرداشت نمیکنیم. کسایی پیش حضرت امام آمده اظهار کردند مردم نسبت ضد ولایت فقیه به ما میدهند؛ چه کنیم؟
امام جواب دادند خب اعلام وفاداری کنید که مردم مشکوک نشوند) همر چیز راهی دارد وفصل الخطاب هم ؛ عقلا و شرعا رهبری هستند
از خودم هم حرفی نمیزنم
هر کدام از آنها مستند به صحبتهای رهبری است
ما هنوز مثل شما انقدر بزرگ،متفکر،روشنفکر ،آزاد اندیش و عالم نشده ایم که از خودمان تحلیل محکم در وکنیم و پشیزی هم برای رهبری ارزشی قایل نباشیم
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۶:۵۶ ب.ظ:
فکر کنم در مورد خانواده های شهدا مثال زیاد زدم و گفتم چه کسانی در اصل دل ایشان را خون میکنند شهدا شدن ابزار برا سیاسیون ما که هی به نامشون خرج کنن
جنگل ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟/۵۷ هم پس جنگل بود شاه هم حق داشت رگبار میبست عین سلطنت طلب های ۵۷ حرف میزنید پس عمرتان رو به پایان است در آن سالها هم امام متهم به رابطه با بیگانه و قانونگریزی و اغتشاش بود
باز هم میگویم رهبری فصل الخطاب است که به نفع ملت حرف بزند نه طرز تفکری خاص که سالها کورکورانه از آن حمایت کرده تا حکومتش باقی بماند
اطاعت بی چون و چرا را امپراطوران قدرت طلب میخواهند نه نمایندگان دین خدا
انتخابات را هم متقلبین تلخ کردند و موسوی و کروبی تنها شیرینی امید را در دل ما زنده نگاه داشتند
به جای اطاعت بی چون چرا یه ذره فکر کن دور و برت رو ببین کی داره ریز و درشت دوروغ میگه و برنامه های غلطش کشور رو ضعیف کرده
در ضمن املا شما افتضاح است قبل تحقیق در مورد دوروغ و جعل و … یک دوره املای دوره ابتدایی کار کنید
جناه نه جناح
همایت نه حمایت
[پاسخ]
irandokht پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۷:۴۳ ب.ظ:
dar javabe dost
?chetor ye adame gheyre masom mitone aghlan va sharan faslol khetab bashe
age in agha bana bar motaleate dini va marja bodan faslol khetabe ke ma alan chand dah
faslol khetab darim
محرمانه پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۷:۳۶ ب.ظ:
جناب دوست شما که امام علی (ع) رو می شناسی و می دونی با خوارج چی کار کرد پس چرا از همه رفتارای امام علی (ع) الگو نمی گیری؟اون بزرگوار به زنای بیوه و یتیمای دشمناشم رحم می کرد،تازه موقعی که اونا از روی جهل امامو نفرین می کردن اون حضرت می گفتن:از خدا بخواین علی رو ببخشه و حلالش کنین تازه با وجودی که علم الهی داشتن و می دونستن حقن و قرآن ناطق؛در ضمن شما اگه راست می گی و کار درستی حداقل به من یکی ثابت می کردی، می دونی چرا ؟چون در تاریخ ۶ آبان وقتی علی آقا در جواب شخصی به اسم علی که معترض به رفتارش در مورد سردار رادان بود، ابراز احساسات کرده بودم و شما بهم اعتراض کردی اونروز جوابتو ندادم چون به حرفم معتقد بوده و هستم
اما نمی خواستم بحث پیش بیاد حالا هم اگه جوابتو دادم فقط به خاطر این بود که به حرفات فکر کنی و پا برهنه نیای وسط ؛راستی برو صفحه کلیدتو درست کن از کی تا حالا جناح و حمایت رو (ه) می نویسن؟
[پاسخ]
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۱۲:۳۵ ب.ظ:
عزیز جان
محرمانه بهت میگم که
اولا رهبری هم بارها ،اون روزایی که خاتمی خاین ودارودسته امروزش سوار قاطر مراد بودند و فکر میکردن باسرت ۳۰۰کیلومتر در ساعت دارن می تازونند رهبری فرمودند که اگه عکس منم پاره کردن کاری باهاشون نداشته باشیدو………..
ثانیا کسی که میخواد خلاف وفراتر از قانون حرکت کنه باید مجازات بشه وبرخی موارد هم خشک وتر میسوزند
ثانیا بنده الحمدلله این سواد ابتدایی را دارم ولی چون واقعا میبینم اثر این جملات ما فراتر از گوش نیست وهیچ تفقهی به دنبال نداره سریع تایپ میکنم و ارسال میکنم
به بزرگواری خود عفو بفرمایید
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۸:۵۱ ب.ظ:
هر کی خبر نداره بدونه سنگ قبر ندا آقا سلطان خرد شده
دیروز مادرش رو بازداشت کردن امروز که بعد آزادی مادرش میره بهشت زهرا با سنگ خرد شده قبر دخترش مواجه میشه
دوست عزیز شما دولتی هاعجب علوی هستید
[پاسخ]
اسماعیل پاسخ در تاريخ آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ ۱۰:۳۳ ب.ظ:
سلام وقتی طرفدارای دولت و رهبر از خانواده شهدا حرف میزنن اعصابم داغون میشه ، دیروز دختر شهید مفید ( همین بنده خدایی که هرسال تو آزاد سازی خرمشهر فیلمشو نشون میدن و با لهجه شیرین خرمشهری تعریف میکنه با شهید جهان آرا از رو پل خرمشهر با گریه عقب نشینی می کردیم … ) رو با باطوم برقی توی صورتش زدن. دیروز صحنه های دیدم که به آدم بودن بسیجی ها شک کردم یک پسر رو با زنش گیر آوردن و زنش رو میزدن پسره که دستشو جلو زنش میگرفت ، نامردا با باطورم توی صورتش میزدن که دستشو حایل نکنه.
این آقایون برن یک گوشه فقط استغفار کنن ، آخرتشون رو ارزون فروختن مخصوصا رهبری.
ن.ک. پاسخ در تاريخ آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ ۳:۲۶ ب.ظ:
آقای دوست
حمایت درسته نه همایت!
بعدشم اشکال شما اینه که به جای اینکه از عقل استفاده کنید از یک بشر غیر معصوم دنباله روی می کنید.
همون بهتر که آدم پشیزی ارزش قائل نباشه برا بعضیا تا اینکه بخواد در عقلش رو تخته کنه!
[پاسخ]
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۱۲:۴۳ ب.ظ:
بابا عاقل
همون عقل (البته عقل سلیم)گفته دریک جمع باید از یکی تبعیت کنی وگر نه جنگل میشه
وهمون عقل هم گفته که باید دین را تبعیت کنی ودینم گفته از ولی فقیه اطاعت کن شما اگه معصوم گیر اوردی از اون پیروی کن
فقط مواظب باشید از میر حسین،کروبی و… تبعیت نکنی چون غیر معصومند.
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۵:۳۸ ب.ظ:
ولایت فقیه در عصر غیبت نظیر برهان بر نبوت وامامت است؛ که عبارتند از:
الف)نیاز بشر به قوانین الهی
ب) نیاز به وجود فردی که به دلیل هم نوعی با انسانها ضمن اسوه بودن توان تدبیر واجرای قوانین الهی را داشته باشد. طبق فرمایش امام خمینی(ره) ولایت فقیه همان ولایت رسول الله(ص) در جامعه می باشد و بر همۀ مردم لازم است از او اطاعت کنند.
بنابراین اگر کسی با این مسأله مخالفت کرد علاوه بر مقابله با یکی از اصول عقلی باید با ضرورت نبوت و امامت عامه نیز مخالفت کند.
دلایل عقلی بر لزوم ولایت فقیه بر گرفته از کلام گهربار حضرت امام علی بن موسی الرضا(ع):
۱- هدایت اجتماع:
-اقامۀ نماز جمعه و جماعت
- گرفتن مالیات
- حل مسائل اجتماعی مردم
– مقابله با برخی امور مانند: ترجیح دادن اشخاص سود خود را بر ضرر دیگران و تجاوز مردم از حقوق خود
۲- حراست از دین:
- جلوگیری از کهنگی و فساد دین
- جلوگیری از وارونه شدن دین به دست بدعت گذاران
(علل الشرایع صفحه ۱۸۲ )
۲) تاریخچه بحث ولایت فقیه: برخی بر این پندارند که ولایت فقیه بحثی نو وجدید، زائیده دست متأخرین می باشد؛ اما واقعیت خلاف این دو قول است ولایت فقیه یکی از مباحث فقهی است که ریشه در زمان ائمۀ اطهار(ص) دارد، علاوه بر آن علمای متقدم در غیبت کبری در کتب خود کمابیش بدین مسأله اشاره کرده اند که از آن جمله:
- فارابی
- ابن بابویه
- شیخ مفید
- ابن سینا
- شیخ طوسی
- محقق حلی
- علامه بحر العلوم
- علامه مجلسی
- صاحب جواهر
- ملا احمد نراقی
- شیخ انصاری
- آیت الله بروجردی
- امام خمینی
می باشند.
آبتین پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۱۰:۱۸ ب.ظ:
دوست من شما که میگی اگه معصوم گیر آوردی از اون پیروی کن ….با هم در این مورد مشترکیم که باید از معصوم پیروی کرد و چون معصوم نیست باید یک فکری کرد اما ذهن هر آدمی اینو تصدیق میکنه که قدرت نباید در یک نفر تمرکز کنه و باید تقسیم بشه به همین علت در تمامی کشورها مجلس و شورا به وجود میاد
چون عقل جمعی قطعا بهتر است از عقل فردی
اما مسیله اینست که این فردی که در راس کشور قرار گرفته آیا اشتباه نمیکند؟
آیا باید هر چه گفت همه بدون فکر بپذیرند؟
وقتی کسی که آیت الله خامنه ای را به رهبری رساند( و نمیتوان از نقش وی در انتخاب ایشان صرفنظر کرد) مثل آیت الله رفسنجانی اینطور به لجن کشیده میشود و به او حتی اجازه ی اقامه ی نمازی که سالهاست در تهران میخواند رانمیدهند….پس باید قبول کرد که فردی که ایشان انتخاب کرده هم ممکن است مثل خود ایشان باشد
خواهش من اینست که این تسویه حساب های سیاسی را به فقه و دین نکشانید من فکر میکنم که اتفاقات امروز به روشنی نمایانگر یک تسویه حساب سیاسی بزرگ از طرف حزب راست میباشد
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۱:۰۶ ب.ظ:
صد بار گفتم ولایت آقای شما به ما اثبات نشده که ازش حمایت کنیم تنها چیزی که میبینم قدرت طلبی و ادبیات درباری است تنها چیزی که ما دیدیم حمایت بی چون و چرای آقای تو از یه گروه خاصه که روز ۲۳ خرداد با تایید اون انتخابات مخدوش به همه ثابت شد چون مملکت قانون میخواد من باید دنبال هر کسی بیفتم حتی کسی که ولایتش برام خیلی مخدوشه
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۱:۰۸ ب.ظ:
هنوز شمارش تمام نشده انتخابت تایید شد در ضمن خائن احمدی وطن فروشه که اقتصاد و سیاست و آبروی مملکت رو برده و پشت یه عده چماق کش چاقو کشه ۴۰۰ تومانی قایم شده
هادی پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۳:۵۳ ب.ظ:
موسوی فقط در ۲شهر رای بالاتر آورد
نه پس میخواهی رهبری از یک مشت آدم سوسول که حتی نمدونند چطور باید نماز خوند حمایت کنه؟! زکی
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۷:۳۱ ب.ظ:
هو هادی مامور نماز در گاه خدا تو شدی که میگی کی بلده کی نیست چون خیلی ها نمیپرند جلو صف مثل تو یا اصلا نماز تو خونه میخونن و به کسی نمیگن بی نمازن چون مثل امثال شما قیافه حزب الهی به خودشون نمیدن بی نمازن اگه سوسول بودن جلو گاز اشک آور و باتوم مقاومت نمیکردن تو که فقط میزنی یه بار به رفقات بگو یه دونه باتوم بهت بزنن نا ببینی کسی که جلو دردش مقاومت میکنه سوسول نیست با حمایت پلیس و باتوم به دست رفتی دختر بی سلاح زدی فکر کردی رستمی ؟زکی
ما میگیم اصلا آمار انتخابات رو قبول نداریم و تقلب شده تو از همون امار مسخره برا ما سند میاری ؟زکی
هاله دیدی یا سیزمینی گرفتی که این قد شنگول حمایت میکنی فکر کردی ما نمیفهمیم ؟زکی
حرف زیاده ولی در نهایت یه چیزی بهت میگم زکی
ن.ک. پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۱۰:۱۶ ب.ظ:
آقای دوست
هر بابا قوری رو بکنند ولی فقیه شما ازش پیروی می کنید یا اول نگاه میکنید ببینید یه شرایط اولیه ای رو داشته باشه؟
علت اینکه الان جنگل شده همینه که رئیس جنگل اشتباهی انتخاب شده و گرنه جنگل نمی شد
یه کم فکر کنید.
محرمانه پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۱۲:۵۵ ق.ظ:
آسوی عزیزم لطفا کلمه (هو) رو از جملالت حذف کن؛آخه صورت خوشی نداره،همین جوری امثال شما رو تهمت بارون می کنن،نذار بیشتر از این ادامه بدن.
آبتین پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۱۰:۱۰ ب.ظ:
به آقا هادی
رهبری که نتونه عدالت رو برقرار کنه و به قول شما یه مشت آدم سوسول رو ( که ما بهشون میگیم یه مشت آدم تحصیل کرده که نیازی به سیب زمینی ندارند و چشمشون به سهام عدالت و صدقه ی دولت نیست) جزو این مملکت حساب نکنه همون باید بهش گفت زکی
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۹:۳۴ ب.ظ:
با این دلایل فقط خودت رو محکوم کردی ین نگاه به شرایط بنداز
ما به چه زبونی بگیم ولایتی که بر حق بودنش کلی مخدوش شده رو چطور باید قبول کنیم؟ تو میگی چون ما میگیم برحقه شما هم باید قبول کنین و ازش اطاعت تام کنین حتی اگه به نظرتون اشتباه کنه. تو قبولش داری شاید یه عده زیادی نداشته باشن اجباره که حرف تو و نظر تو اجرا بشه؟؟؟؟؟؟؟؟چرا چون شماها میگین یه آدمی برحقه باید ازش اطاعت کرد میدونم چون شما رو تایید میکنه و از شما طرفداری میکنه همه چی رو از کارخونه ها گرفته تا مخابرات رو داده به جناح شما منم باشم ازش طرفداری میکنم و میگم از همه بهتره چون کلی به جناح من حال داده و کلی جناح مقابل رو با قدرت مطلقه اش تضعیف کرده اگه مخالف شما هم عمل میکرد این قدر طرفدارش بودید این مصباح که این همه جناح شما طرفدارشن میدونی با امام چه رابطه ای داشته چقدر با امام دشمنی کرده با انقلاب دشمن بوده چرا مصباح از ولی فقیه زمان اطاعت نکرد اگه بده کار مصباح که خیلی بدتره
[پاسخ]
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۸:۵۶ ق.ظ:
منطق شما: هرکس با فکر من ؛با عقیده من تاکید میکنم ،من ومنش من سازگار باشه وهمان جوری که من فکر میکنم فکر کنه اون باید رهبر باشه وگر نه حتما اشتباه میکنه وآدم بدی است وباید بره ویکی دیگه بیاد
بیچاره رهبر که خودشو باید با هفتاد میلیون آدم مطابقت بده
در ضمن تکذیبیه بیت امامو امیدوارم همتون خونده باشید در مورد حمله لباس شخصیها
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۱۲:۰۱ ب.ظ:
معلمومه که میگم هر کس با فکر من
خدا به من عقل داده تا انتخاب کنم درست تصمیم بگیرم و فکر کنم نه این که دنباله رو یکی دیگه باشم و اون به جای من فکر کنه و تصمیم بگیره مگه من گوسفندم
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۱۲:۰۴ ب.ظ:
شماها میگید ما این آدم رو قبول داریم شما حق ندارید فکر کنید که حق است یا نه چون ما میدانیم حله چرا چون ما مسلمانتریم چرا مسلمانتریم چون همین آقا میگه
اون به شما میگه مسلمون مخلص شما هم بهش بگین ولی خودتون خودتون رو تایید میکنین و فکر ما رو محکوم
آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۴:۰۳ ب.ظ
با درود
حاجی انشاء الله در نه نه نود ونه ریشه ظلم و فساد به کلی کنده بشه گرچه میدونم آرزوم خیلی آرمانگرایانه است و در حد آرزو اما قلبا امید دارم در اون تاریخ دیگه خبری از باطوم لباس شخصی ها نباشه و تنها از این ماجرای شوم خجالتی برای بانیانش مونده باشه
در ضمن حاجی بزار بزنن چون هرچی اونها بیشتر بزنن و ما بیشتر بخوریم هم ما پوست کلفت تر میشیم و هم اونها منفورتر
به امید پیروزی قاطع امید بر یاس و نومیدی
[پاسخ]
آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۴:۱۶ ب.ظ
با سلام
برای اولین بار سایتتون رو دیدم . خیلی برام جالبه که دو تا بقول خودتون طلبه و به قول ما بچه آخوند چقدر دارند قوی کار می کنند . چیزهایی که می نویسید تقریباً از قلم خوبی برخورداره و خواننده رو جذب می کنه همچنین گرایش سیاسی تون برام جالبه که از حوزه قم بروز و پرورش یه همچین گرایش هایی بعید به نظر می آد به هر حال نمردیم و دیدیم حوزه قم هم دو تا آدم حسابی تحویل داده . گذشته از شوخی براتون صمیمانه آرزوی موفقیت دارم و دعا می کنم مدارج پیشرفت رو همینطور طی کنید . در ضمن ظاهراً یکی از شماها فرزند شهید هستید . با چیزهایی که نوشته اید به نظر می آد که علیرغم اینکه فرزند شهیدی آن هم ظاهراً یکی از فرماندهان شهید ولی مثل خیلی ها آویزون امتیازات خاص ناشی از نام پدر نشده ای . خداوند پدر شهیدت را هم بیامرزد انشاالله . نمی دانم یادم می مونه که دوباره به سایتتون سر بزنم یا نه ولی به هر حال امیدوارم موفق باشی .
[پاسخ]
آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۶:۳۷ ب.ظ
۹/۹/۹۹
Justice for all. Human rights for all. Peace for all
Omidvaram
United We Stand
Divided We Fall
[پاسخ]
آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۸:۱۱ ب.ظ
حجاریان در آن عهد ترور شد در این عهد آوردند دادگاه به یک جرم چرا تلاش ما را خراب کردی و نمردی ۱۱ سال بعد هم می آورند دادگاه چرا یازده سال پیش کاری نکردی تا در دادگاه حکم اعدامت را صادر کنیم ۱۱ سال دیگر هم اگر در کشور مطلقه بازی باشد باز هم همین است که الان چه بسا بدتر همه چیز باید از ریشه بازسازی شود و متوهمین باید از سیاست اخراج شوند کلا یک چی دیگر باید شود یک تفکر سالم و عاقلانه که من حرکتی به سوی این امر نمیبینم حتی جنبش سبز هم حرکت استانداردی ندارد
فیلم پادشاهی آسمان دیدنی است هر چند غربی ها برای خودشان نوشابه باز کرده اند (خوب خودشان خرج کرده اند و زحمت کشیدن ما هم عرضه داشتهباشیم میسازیم اگر نه نمیسازیم)ولی یه تیکش جالبه سرداری کنار صلاح الدین ایوبی هی میگه چرا ما نمیریم اورشلیم رو پس بگیریم چرا نمیریم .صلاح الدین میپرسه قبل من چند جنگ رو بردید سردار میگه کم خیلی کم ۴ یا ۵ جنگ صلاح الدین میپرسه چرا سردار جواب دا چون خدا با ما نبود صلاح الدین خنده ای کرد و گفت خدا همیشه با ماست دلیل شکست این بوده که امکانات متناسب نیروی کافی تدارکات مناسب و سرباز ورزیده و نقشه مناسب نداشتین
این یعنی چی یعنی تعقل به جای توهم یعنی به جای این که شکست رو گردن بی ایمانی بندازی بزاری به حساب بی برنامگی مسلما ایمان در پیشبرد کار مهمه خیلی مهمه ولی به شرطی که در راستای برنامه درستی باشه اگر برنامه درست نباشه یا غلط اجرا بشه شکستش حتمیه حالا کلی برا خودت ایمان داشته باش
البته دولتی ها به خودشون نگیرن اون نه برنامه دارن نه ایمان
[پاسخ]
آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۹:۲۷ ب.ظ
۱۱ سال!
عمری است اخوی!
فکرش را هم نمی توانم کرد!
امیدوارم…
[پاسخ]
آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۵۴ ب.ظ
شب بخیر
می دونم آرزوی آرمانیست ولی امیدوارم ۹/۹/۹۹ چند سالگی حکومت بر حق امام مهدی (عج) را جشن بگیریم؛یعنی می شه؟ما زنده ایم؟ان شاءالله.
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۵:۲۶ ب.ظ:
محرمانه جان ممنون که هر از چند گاهی به من لطف میکنی تذکر میدی ولی خودت بگو اگه به یکی که هیچی نمیفهمه بگی آقا یا لطفا یه جناب چی فکر میکنه فکر میکنه ازش میترسی یا کم آوردی ولی وقتی میگی هوی حساب میاد دستش نه کسی که باید بترسه خودشه مااز چیزی نمیترسیم حرف شما قبول بفرما تاثیر بهتری تا بتمرگ داره ولی در مورد آدم اینجوریه کسی که از باتوم کشای چاقوکش بی وجدان دفاع میکنه و اونا رو حق میدونه آدم نیست
بازم ممنون بابت راهنمایی چون شما امر فرمودین چشم سعی میکنم بهترش کنم
[پاسخ]
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۹:۰۴ ق.ظ:
آسو جان واقعا برات متاسفم بااین استدلال دور از دین ودور از منطقت
چرا؟
چون ،یا باید برای این حرفت از قران وحدیث حجت بیاری یا از عقل . ماکه هر چی گشتیم تاحالی مستمسکی برای حرفت پیدا نکردیم
در قران هست که می فرمایند : (وجادلهم بالتی هی احسن) سوره نحل آیه۱۲۵
روانشناسان هم تا اون جایی که ما خبر داریم تشویق را از تنبیه بیشتر موثر میدونند
در احادیث هست که می فرمایند کار خوب یاد بگیر اگر چه از کفار باشه
این حرفها که مال ما نیست ولی امیدوارم چون من گفتم؛ مانع از عمل کردنت نباشه !
یادت هست بهت گفتم هر وقت قرآن خوندی اونقدر که ملکه وجودت شد و رساله همون امامی که قبولش داری رو عمل کردی بعد بیا وارد سیاست شو چون اون دینت و فهمت از اسلام که چراغ راه زدنگی وسیاستت میشه ولی نمیدونم چیکار کردی؟!!!!!! شاید خوندی وعمل کردی وآمدی وحالا هم بیشتر از ما میفهمی که به من و امثال من (هو ) خطاب میکنی وبا (لگد )بیرونمان خواهی کرد.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!در حالی که خودت لگد پرانان را با شدت محکوم میکنی .
در ضمن از اینکه گناه من هم میشوری ممنون
چون من همواره گفتم فقط قانون .افراط وتفریط هردو محکومند
فتآمل جیدا
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۱:۰۶ ب.ظ:
هو و لگد زبانی من بده ولی فحش و آدمکشی های جماعت شما در راه حفظ اون چیزی که مد نظرتونه خوبه
لگد اگه حق باشه خوبه مثل لگدی که ملت به شاه زد بد هم نبود منم محکومش نمیکنم و نکردم و نخواهم کرد
کاری به جز دوروغ و زور گویی ازتون ندیدم که بخوام به اسم خوب یاد بگیرم
استدلالم هم به خاطر اینه که جماعت شما رو خوب میشناسم میدونم روحیه شماها چیه گفتگو بردار نیستسن و فقط زورگویین و میگین حرف ما رو باید در نهایت قبول کنین در غیر اینصورت منحرفین اگه هم باهاتون آروم حرف زده بشه فکر میکنین طرف مقابل ازتون میترسه باید تند گفت تا بدونین با کی طرفین کسی که هیچ ترسی نداره و شماها تودلش هیچ ترسی نمیتونین درست کنین
حدیث آیه در مورد دوروغ و فریب(جعل )بیشتره از اونا پیدا نکردی تحقیق سفارشی منو ارائه بدی
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۱:۰۹ ب.ظ:
کدوم امام و پیغمبری ادعای هاله نور کرده بود و گفته بود من نور دارم و همه میخکوب من میشن که محمودت همچین ادعایی کرده
جلوی اراذل و اوباش با زبون خوش جلو نمیرن
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۱:۱۴ ب.ظ:
در ضمن به من جان نگو یاد کمیته انضباطی دانشگاه میفتم که روزی ۳ بار به خاطر این حرفام میرفتم اونجا اونجام یه حاجی از این حاجی شکم گنده ها داشت اونم میگفت جانم کم منحرف شو وقتی امثال شما میگن جان یاد او موجود متعفن میفتم عقم میگیره
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۲:۴۳ ب.ظ:
منطقم از هر کی کمتر باشه از تو بیشتره که میگی چون من آیت الله خامنه ای رو ولی میدونم و قبولش دارم بقیه هم باید بی چون و چرا ازش اطاعت کنن و اگه نکنن از دین خارج هستن
آبان ۱۴م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۸ ب.ظ
علی جان ببخشید که کامنت دونی ت را شلوغ کردم
حالم هیچ خوب نیست از دیروز که اون صحنه ها را دیدم
عصبی بودم
نمی دونم چرا به توی بیچاره گیر دادم
مخلصیم
[پاسخ]
مستانه پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۳:۱۳ ب.ظ:
من به شما حق می دم امیرحسین خان
من هم اون روز به شدت عصبی بودم و بعد از برگشتن از راهپیمایی نیم ساعت تو بغل بهترین دوستم گریه کردم.
بله اون نامردما روز ۱۳ آبان از همیشه وحشی تر بودن و جالب اینجاست که با یک استراتژی کاملا جنگی (جنگ دو طرف مسلح) اومده بودن تو خیابون. من شک ندارم که اگر ته مونده عقلشون رو به کار نمی بستن و اونطور با تمام قوا سعی در پراکنده کردن مردم نداشتند جمعیت اونقدر زیاد بودن و به هم وصل می شدن که می شد یه ۲۵ خرداد دیگه.
آقایون واقعا ترسیده بودن. خشونت بربر وارشون نقابی بود که روی ترسشون زده بودن.
اونها روزبه روز دارن بیشتر میترسن و روزبه روزم دارن وحشی تر می شن. به خاطر همین من که اولش واقعا حالم بد شده بود و عصبی بودم به خودم دلداری دادم که این کارا نشونه اینه که اونها دارن هر روز بیشتر از قبل چهره بی نقاب و زشت خودشون رو به همه جهان نشون می دن (همون طور که تمام فیلمهای ۱۳ آبان گواه این موضوع بود) و کمترین اثرش اثبات بیش از پیش حقانیت راه سبز هست. کما اینکه یکی از دوستان خود من که تا بحال در هیچ تظاهراتی شرکت نکرده بود امروز به من زنگ زد و گفت اکه ۱۶ آذر میری منم میخوام باهات بیام……..
و جالب اینجاست که از همین حالا در تدارک ۱۶ آذر هست این دوست ما
[پاسخ]
آبتین پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۷:۲۱ ب.ظ:
شاه زمانی سرنگون نشد که دشمنانش اسلحه بدست گرفتند که سالها مبارزه ی مسلحانه کوچکترین صدمه ای به شاه وارد نکرد
شاه زمانی سرنگون نشد که خارجی ها به حمایت مخالفانش آمدند که روسها دایما هوای توده ای ها رو داشتند
شاه زمانی سرنگون نشد که طرفدارای لباس شخصی پوشش که هر کاری رو میخواست انجام بده ولی به اسم یکی دیگه تموم بشه اونها انجام میدادند ولش کردند که تا آخرش هم ولش نکردند و طرفدارش بودند ( اشاره ام به شعبون بی مخه )
شاه زمانی سرنگون نشد که سپاهش(و تاکید میکنم سپاهش) تجهیزات یا نیرو نداشت یا پول نداشت
شاه حتی زمانی سرنگون نشد که فکر کرد سایه ی خداست و حرف متملقان رو باور کرد
شاه زمانی سرنگون شد که من و توی هموطن بیدار شدیم ….زمانی سرنگون شد که یاد گرفت که مردم رو نادیده بگیره …زمانی که نیروی مردم را حساب نکرد …شاه سال ۵۷ سرنگون نشد او با تمام قدرتش با تمام متحدین خارجی اش با تمام نیروهای گوش به فرمانش با ساواکش و…. سال ۴۲ سرنگون شد که مردم به صورت گروهی به او اعتراض کردند
زمانی سرنگون شد که مردم بیدار شدند و حقوق خود را دریافتند
آری هموطنم هر دیکتاتوری که مردم را در نظر نگیرد …کسی که خود را حق مطلق و مطلق حق بداند و هنگامیکه مردمان آن کشور بیدار باشند محکوم به شکست است. همه این راقبول دارند این دست و پا زدن ها هم برای به تاخیر انداختن آن است و نه اصل فروپاشی آن…
به امید روزی که آزادی واقعی امید را در وجودمان فریاد بزند
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۹:۱۰ ب.ظ:
خوب نوکرتم چرا از من داغتری هم من هم امیرحسین هم مستانه خانم ضد دیکتاتورن چرا سر ما داد میزنی به خدا ما سبزیم نزنی ما رو
رحمت به خودم تازه میفهمم چی از من میکشین
آبتین پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۱۲:۳۹ ب.ظ:
نه آسو جان فکر کنم منظورمو بد نوشتم من میدونم شما چقدر گلین من منظورم از این نوشته یه جور دلداری دادن به مستانه بود چون من خودم هر بار که این صحنه ها رو میبینم با خودم فکر میکنم که ما کی از این اوضاع خلاص میشیم، این یک جور جوابی بود که من در این مواقع به خودم میدهم تا آروم بشم، اگه بد نوشتم و یکم خشن بود امیدوارم منو ببخشید
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۳:۳۸ ب.ظ:
بابا بیخیال قصد شوخی داشتم فضا عوض بشه مگر نه من که خودم از همه آتیشی ترم مگر نه حرف حق رو اگه تو صورتت با داد هم بزنن شادی داره اون حرف ناحقه که اینا هر جور بزنن چه تو صدا سیما با مهربونی چه تو خیابون با خشونت آدم رو ناراحت میکنه قبولت دارم حقی و از حق میگی ممنون
هر کاری کنن نمیتونن جلو فهمیدن ما رو بگیرن
آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۲۶ ق.ظ
خیلی دوست دارم با این آقای پروازی بتوانم ارتباط بر قرار کنم اگه امکانش رو دارین آدرس یا شماره تلفن یا نمی دونم چیزی از ایشون بدین ممنون می شم
[پاسخ]
آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ at ۶:۵۹ ق.ظ
کاش اخوند نبودی درد دلی بگویمت تنفر داره تمام وجودم را مسموم میکند خدا کمک کنه از اسلام بر نگردیم نه بازم خوبه که اخوندی! که ادم ببینه همشون فقط دنبال مال و ناموس ادما به اسم اسلام نیستند تا حالا قدرت نداشتند تقیه میکردند بقول خودشون! حالا که قدرت دارند ناموس ملت را از تو خیابون میکشن میبرن واسه تحاوز فی سبیل الله . دلم خونه قاطی کردم از اینهایی که میبینم و ارامش حوزه در برابر این همه جنایت به اسم اسلام؛ شک تو وجودم مینداره ایا اینه بهترین دین دنیا؟
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ ۱۱:۵۹ ق.ظ:
بنده خدا وقتی میگی آخوند اول طالقانی و خاتمی و بهشتی و محسن کدیور و عبدالله نوری و کروبی رو یاد کن بعد احمد خاتمی و جنتی و … هیچ جماعتی یه دست نیست فقط بدیش اینه که الان قدرت دست گروه دومه
اسلام به ذات خود ندارد عیبی
هر چه عیب است ز مسلمانی ماست
[پاسخ]
بنده خدای واحد و احد پاسخ در تاريخ آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ ۵:۰۴ ب.ظ:
بدترین استبداد نوع دینی ان است چون روح ادمها درگبر ان است تنقر من با تجربه سی سال اخبر م ایحاد داره میشه اما میدانم همبشه استثنایاتی وجود دارد و بعضی از این اقابان هم از معدود استثنابات عصر خود هستند چه تضمینی هست که بعضی از این اقایان که نام بردید در همین موقعیت از نظر قدرت قرار بگیرند همین برنامه ها را به فرم دیگر اجرا نکنند؟
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ ۷:۴۷ ب.ظ:
چه تضمینی وجود دارد که سکولاریزم به استبداد آلوده نشود
چه ضمانتی وجود داشت که بازرگان مستبد نمیشد چه ضمانتی
حکومت نباید تک صدایی باشد فقط مذهبی یا فقط لائیک یا فقط سکولار همه باید باشن و همه به هم احترام بزارن موفقیت انقلاب نفت برا چی بود توده ای بود ملی بود مذهبی بود سکولار بود و … با احترام به هم انگلیس رو شکست دادن ولی وقتی بعدش رفتن دنبال تک صدایی نتیجه چی شد شکست انقلاب ۵۷ هم همین طور همه تا با هم بودن نتیجه پیروزی بود ولی بعد تک صدایی شدن شد استبداد مطمئن باش این تک صدایی حتی اگر صدای ملیون هم بود به استبداد همین امروز منجر میشد موفقیت در اجماع و احترام است مذهبی ملی توده ای همه باید باشند چون نظر همه یکی است آبادانی غیر این هر کس در هر حزبی خائن است و خیانتش ربطی ب اعتقادش ندارد خود او خائن است مگر نه همه چهره های وطن پرست آبادی میخواهند حالا به هر تفکری قضیه عدم توافق قضیه انگور خریدن آن فارس و ترک و رومی و عرب است که هر چهار انگور میخواستند ولی یکی میگفت انگور یکی اوزون یکی اسراپیل یکی عنب
آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ at ۱۰:۳۴ ق.ظ
http://www.cnn.com/2009/WORLD/meast/11/05/neda.mom.speaks/index.html
[پاسخ]
آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۰۲ ق.ظ
ولی من کم کم دارم نگران می شوم.این خشونت سازماندهی شده می تواند کار را به نقاط تاریکی بکشاند که در آن حالت هیچ تضمینی وجود ندارد که سرانجامش به نفع مردم شود.
این توصیه ها به خویشتن داری هم دیگر نمی تواند جواب بدهد.انها می خواهند مردم را تحریک کنند و نتیجه اش یا یک سرکوب شدید و پوسیدگی از درون خواهد بود و یا یک حرکت اجتماعی عظیم که معلوم نیست سرانجام خوبی داشته باشد.
من نگرانم
ای کاش فرصتی پیدا شود تا با برخی اهل فکر بتوانم مشورتی بکنم و ره توشه بگیرم
[پاسخ]
آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۵۷ ق.ظ
سلام علی آقا. خسته نباشی. بهت تبریک میگم چون واقعا قلم شیوایی داری. در نوشتن مطالب هم تا حدود زیادی انصاف رو رعایت میکنی. راستشو بخوای یه سوال ازت داشتم. دیروز توی یه سایتی یه مطلبی رو خوندم که متن اون رو عینا اینجا نوشتم:
«آقای باقی روز سه شنبه ۲۶/۱۱/۱۳۷۶ به اصفهان رفت تا باعلی فلاحیان درباره قتلهای زنجیره ای به مناظره بنشیند. فلاحیان علی رغم وعده قبلی بر سر قرار حاضر نشد تا دخالت یا عدم دخالتش در قتلهای زنجیره ای همچنان در پرده ابهام بماند. آقای باقی در آنجا اعلام کرد: «اخیرا آقای نیازی خدمت حسن آقا خمینی رفته و به ایشان گفته اند: پدر شما یعنی مرحوم حاج احمد خمینی به وسیله محفل اطلاعاتی به قتل رسیده و متهمان به این نکته اعتراف کرده اند.» این سخنان در روز شنبه ۳۰ بهمن در روزنامه فتح به چاپ رسید.»
میخواستم ببینم شما که با سید حسن خمینی زیاد رفت و آمد دارید میتونید صحت این مطلب رو از ایشون هم بپرسید؟ خوشحال میشم اگه مارو آگاه تر کنید.
ممنون
[پاسخ]
آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۰۶ ب.ظ
حسین کروبی مصاحبه خود بر ضد موسوی را قویا تکذیب کرد .و گفت که با ایرنا اصلا مصاحبه نداشته که حرفی بزند
ایرنا هنوز تکذیب نکرده وقاحت تا چه حد
[پاسخ]
آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ at ۴:۲۸ ب.ظ
اایرنا:
گرچه طرح ادعاهای رنگارنگ از سوی کروبی و خاندانش و پس گرفتن لحظهای آنها قابل درک است اما در صورت اصرار حسین کروبی بر اتهامزنی به خبرگزاری جمهوری اسلامی و شهامت نداشتن درخصوص دفاع از اظهارات خود در مقابل فشارهای احتمالی همفکرانش، ایرنا فایل صوتی اظهارات وی را منتشر خواهد کرد.
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ ۷:۵۰ ب.ظ:
شما نمی خواهد شهامت رو کنید فایل تصویری هاله محمود را دیدیم شما برو هاله بساز
دوروغگویی های شمااز حد گذشته ولی خوب این یعنی سحر نزدیک است
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ ۷:۵۶ ب.ظ:
رنگارنگ برو عکسهای وزیر محمود جونت رو با وزیر صهیونیست ببین تا ببینی کی رنگارنگه دفاع در وضعیت برابر اتفاق می افتد نه در شرایطی که شما یکه تازی میکنید و با اتهامات ریز و درشت و دوروغ محض همه را دوروغگو و فقط خود را حقیقت گو میدانید
راستی دانشگاه بلکفورد کجاست نزدیک ایکسفورده؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟میترسم بازم بگم میترسم تو هم مثل شریعتمداری یه پسر چاقوکش داشته باشی بفرستی سراغم من که خاتمی نیستم مردم ازم دفاع کنن و همه بفهمن کی زده
[پاسخ]
قائم مقام پاسخ در تاريخ آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ ۱۱:۳۳ ب.ظ:
پر گوی و یاوه ساز شدی، / بی حد زبان دراز شدی
ابرام ژاژخایی ی(۱) تو / اسباب ریشخند شود
هرجا دروغ یافته ای / درهم چو رشته بافته ای
ترسم که آنچه تافته ای / بر گردنت کمند شود
باد غرور در سر تو، / کور است چشم باور تو
پیلی که اوفتد به زمین / حاشا دگر بلند شود
(۱)اصرار بربیهوده گویی
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۱۰:۴۵ ق.ظ:
نه انگار این دفعه به جای چاقو کش شاعر فرستادن پس دریافت کن:
میخانه اگر ساقی صاحب نظری داشت
می خواری و مستی ره و رسم دگری داشت!
پیمانه نمیداد به پیمان شکنان باز
ساقی اگر از حالت مجلس خبری داشت
یک لحظه بر این بام غم آلود نمیماند
مرغ دل دیوانه اگر بال و پری داشت
در معرکه ی عشق که اکسیر حیات است
مغلوب حریفی که بجز سر سپری داشت
بلکفورد بیهوده است بیهوده گو شمایید که یه کاغذ جعل کردین و به اسم مدرک خاتمی رو کردین و کلی داد و هوار که مدرک خاتمی مخدوشه بعدش معلوم شد که مدرکتون جعلیه نه عذرخواهی نه تکذیبی فقط صداش رو در نیاوردین و دارین از دولتی حمایت میکنین که فقط یه فلسفه قوی داشته کردانیسم
وقتی که برد رای مرا دزد شب نبود
البته با سوابق ایشان عجب نبود
همپای با حضرت ابلیس میدوید
حتی برای لحظهای از آن عقب نبود
پیش بلند قامت میر صبور ما
این مردک حقیر به قدر وجب نبود
هر طور هم حساب کنی، “مشت” یا “وجب”
اربابتان به جان شما منتخب نبود
هیزمکشی نبود اگر پیشه شما
دیگر وطن هر آینه در تاب و تب نبود
گر حفظ آبروی مسلمان وجوب داشت
هتاکی و دروغ و ریا مستحب نبود!
در این لجنپراکنی بیحسابتان
گوساله هم به قدر شما بیادب نبود
سبزیم تا همیشه و زردید تا ابد
از شاخه اوفتادنتان بیسبب نبود
اصرار بر بیهوده گویی کار شماست که یک روده راست ندارید
نه هرکه چهره بر افروخت دلبری داند
نه هر که آینه سازد سکندری داند
نه هر که طرف کله کج نهاد و کنج نشست
کلاهداری و آیین سروری داند
هزار نکته باریکتر ز مو اینجاست
نه هر که سر بتراشد قلندری داند
وفا و عهد نکو باشد ار بیاموزی
وگرنه هر که تو بینی ستمگری داند
تو بندگی چو گدایان به شرط مزد مکن
که خواجه خود روش بنده پروری داند
حکایت دوروغگویی های ریز و درشت شما و فارس و کیهان از مثنوی هفتاد من سنگینتر شده راستی هاله نور رنگ سیب زمینی است؟؟؟؟؟؟؟؟
آن یکی پرسید اشتر را که هی
از کجا می آیی از فرخنده پی ؟
گفت از حمام گرم کوی تو !
گفت خود پیداست از زانوی تو !!
گر ز حمام آمدی ، چونی توخشک ؟
گر زناف آهویی کو بوی مشک؟
آری زبانم دراز است ولی حرف مفت نمیزنم
آن خس و خاشاک تویی
پست تر از خاک تویی
شور منم، نور منم
عاشق رنجور منم
زور تویی، کور تویی
هاله ی بی نور تویی
دلیر بی باک منم
مالک این خاک منم
اگر جرات دارید فایل را منتشر کنید کم از این تهدیدهای تو خالی نکرید من نمیگم کور است باور تو اتفاقا خوب میبینی ولی به ضررت است پس خود را به ندیدن میزنی کم دوروغ نگفتین شماها اینم روش بازش نکن که بیشتر خودتون ضرر میکنین
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۱۰:۵۰ ق.ظ:
برو ۴۰۰ تومنت رو بگیر اعصاب ما رو هم مثل جمجمه روح الامینی خرد نکن
امیرحسین پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۱۱:۱۲ ق.ظ:
جناب قائم مقام! اسمتون قائم مقامه یا این که منصبتونه؟
به هر حال دستتون درد نکنه شعر زیبایی نوشتید. توصیف دقیقی از وضع آقای احمدی نژاد است.
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ ۸:۱۴ ب.ظ:
روز پنجشنبه چهاردهم آبان ماه خبرگزاری ایرنا خبری دروغ را به نقل از حسین کروبی فرزند مهدی کروبی بر روی خروجی خود قرار داد. در این خبر به نقل از حسین کروبی آمده بود که مهندس موسوی شهامت حضور در مراسم ۱۳ آبان را نداشته است. تکذیبیه ذیل به نقل از حسین کروبی آشکار کننده زوایای تازه ای از چگونگی شنود تلفن ها و دروغ پردازی سازمان یافته در یک نهاد دولتی همچون خبرگزاری ایرنا است. متن این توضیح بدین شرح است:
به نام خدا
مدیرعامل محترم خبرگزاری ایرنا
با سلام
روز پنجشنبه، گفتگویی از اینجانب حسین کروبی، توسط خبرگزاری ایرنا منتشر شد که سراسر کذب و دروغ بود. لذا خواهشمند است ضمن انتشار توضیحات ذیل نسبت به تکذیب متن این خبر مبادرت ورزید. در غیراینصورت اینجانب پیگیری قضایی و شکایت از آن خبرگزاری را حق قانونی خود خواهم دانست. خبرگزاری ایرنا با انتشار گفتگویی به نقل از اینجانب آورده است که آقای موسوی شهامت حضور در مراسم ۱۳ آبان را نداشته است و بدین ترتیب آقای موسوی را به نقل از اینجانب متهم به دروغگویی کرده است. اما شرح ماجرای این گفتگوی انجام نشده و دروغ پردازی های آن رسانه دولتی که رسالت خود را به جای اطلاع رسانی بر دورغ پراکنی بنیاد نهاده است، بدین شرح است:
۱- در هفته های گذشته یکی از خبرنگاران آن رسانه براساس آشنایی قبلی طی تماس های مکرر، درخواستی مبنی بر گفتگو با ابوی اینجانب را با من درمیان می گذاشت، که پاسخ من نیز به دلیل شناختی که از رویه آن خبرگزاری و فضای امنیتی حاکم بر آن داشتم، همواره منفی بوده است.
۲- روز پنجشنبه پس از آنکه اینجانب مطابق معمول پاسخ منفی ابوی مبنی بر عدم گفتگو با آن رسانه را منتقل کردم، با پرسشی از سوی خبرنگار آن رسانه درباره حضور جناب آقای موسوی و کروبی در مراسم ۱۳ آبان مواجه شدم که صورت مصاحبه نیز نداشت و بدین ترتیب مبتنی بر آشنایی سابق، گفتگوی ساده و کوتاهی میان ما برقرار شد؛ و لاغیر.
۳- در این گفتگوی کوتاه و دوستانه اینجانب در پاسخ به پرسش آن دوست که راجع به حصر آقای موسوی می پرسید گفتم که « نشنیده ام که ایشان در حصر باشند. حصر به موقعیتی گفته می شود که آیت الله العظمی منتظری گرفتار آن بوده اند؛ البته برخی نیروهای نظامی و امنیتی گویا درمقابل ساختمان دفتر آقای موسوی تجمع کرده و با ایجاد فضای رعب و وحشت مانع از حضور ایشان در مراسم ۱۳ آبان شده اند.» سخن ما که صورت گفتگو نیز نداشت در همین حد بود و نه بیشتر.
۴- اما با کمال تعجب روز گذشته متوجه شدم که خبرگزاری ایرنا خبری را به نقل از اینجانب براساس آن گفتگوی کوتاه دوستانه تنظیم کرده و با دخل و تصرف فراوان و دروغ پردازی آشکار آن را بر خروجی خبرگزاری خود قرار داده است. درتماسی که با آن خبرنگار داشتم وی مدعی شد که او چنین گفتگویی را منتشر نکرده و روی خروجی خبرگزاری قرار نداده است.
۵- لذا مشخص است که در تاریکخانه ساختمان آن رسانه دولتی، محفلی با اهداف کثیف امنیتی اتاقی را به خود اختصاص داده اند و ضمن شنود تلفن خبرنگاران آن رسانه اقدام به انتشار چنین گزارش ها و اخباری با اهداف اختلاف افکنانه می نمایند.
نیازی به توضیح نیست که جناب آقای موسوی و کروبی براساس روحیات شخصی شان و البته با شجاعتی که در هریک از آنها سراغ دارم در آینده نیز مبتنی بر وحدت در عمل، به هدایت جنبش سبز ایران تا رسیدن به اهداف خود و ریشه کن سازی دروغ گویان محفل نشین ادامه خواهند داد و از پای نخواهند نشست و چنین دروغ پردازی هایی عزم راسخ مهندس موسوی را در مبارزه با دروغ راسخ تر خواهد کرد و نشان می دهد که ایشان به درستی رسالت خود در این مبارزه را انتخاب کرده اند.
حسین کروبی
۱۵ آبان ۱۳۸۸
منبع خبرنامه گویا
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ ۸:۱۸ ب.ظ:
بابا شرم کنید این سبک دوروغگویی و فضا سازی مال قرن ۱۷ است حتما باید بگیم …خودتی تا صدات بسته بشه البته شماها بی چشم و رو تر از اونی هستید که با این حرفها روتون کم بشه راستی در راستای خبر فارس که گفته در تولید جو رکورد شکستیم(که بازم کذبه) بازم تبریک میگم غذای شماها جور شد ولی ما هنوز معترضیم چون اعتراض ما اینه که ملت گرسنه هستن و گندم میخوان که کمترین تولیدش تو دوره محمود شماست
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۹:۰۰ ب.ظ:
در حالیکه خبرگزاری دولت(ایرنا) برای اثبات راست گویی خود تهدید کرده بود فایل صوتی مصاحبه خود با حسین کروبی علیه میرحسین موسوی را منتشر می کند اما انتشار این فایل صوتی بر دروغگویی این خبرگزاری مهر تائید گذاشت.
به گزارش «کلمه» ، بعد از راهپیمایی عظیم روز ۱۳ آبان و حضور پر شور جنبش سبز در این راهپیمایی، «ایرنا» در خبری برای ایجاد تفرقه بین دو کاندیدای معترض به نتیجه انتخابات دهم ریاست جمهوری مصاحبه ای با حسین کروبی فرزند مهدی کروبی بر روی خروجی سایت خود قرار داد که بازبینی نوار صوتی این مصاحبه نشان می دهد وی در این گپ با خبرنگار ایرنا بسیاری از جملات منتشر شده توسط این خبرگزاری را اصلا بیان نکرده است.
در بازبینی این نوار صوتی مشخص شد که در ابتدای فایل منتشر شده خبرنگار مذکور این سوال را با جهت گیری خاص مطرح می کند که «چرا حاج آقا می تواند در راهپیمایی بیاد اما میرحسین نمی تواند بیاید؟» که در کمال تعجب سوال خبرنگار در خبر تنظیمی ایرنا به عنوان نقل قول حسین کروبی درج شده است.
این نوار صوتی نشان می دهد که گفت و گوی حسین کروبی با خبرنگار ایرنا بیشتر حول محور شایعه حصر میرحسین موسوی در فرهنگستان هنر است که با وجود اینکه خبرنگار ایرنا سعی در القای این شایعه و نسبت دادن آن به اطرافیان میرحسین موسوی دارد (در جایی خبرنگار می گوید خودشان می گویند موسوی در حصر هست) اما حسین کروبی در جواب شرایط حصر را توضیح می دهد و حضور یگان ویژه در اطراف فرهنگستان را حصر نمی داند(این موضوع در تکذبیه روز گذشته فرزند کروبی نیز به چشم می خورد).
حسین کروبی در این مصاحبه بیشتر تاکید دارد که هر فردی خصوصیات روحی خود را دارد و این سخنان در زمانی مطرح شده است که علت رسمی حضور نیافتن میرحسین موسوی در راهپیمایی ۱۳ آبان در سایت های رسمی منتشر نشده بود.
«کلمه» عصر آن روز دلیل حضور نیافتن میرحسین موسوی را هجوم بردن گروهی از لباس شخصی ها به داخل فرهنگستان هنر عنوان کرد که درنهایت این افراد از محوطه ی فرهنگستان هنر عقب نشینی کردند اما اتومبیل حامل میرحسین موسوی که قصد خروج از فرهنگستان را داشت با ممانعت پرحجم نیروهای امنیتی نتوانست از فرهنگستان خارج شود.
به گزارش «کلمه»،در بخش دیگری از این گفت و گوی تنظیم شده از سوی ایرنا از قول حسین کروبی آمده است «نباید به ملت دروغ گفت» در حالیکه باز نوار صوتی تائید می کند به هیچ عنوان این جمله از سوی کروبی بیان نشده است و این خبرگزاری دولت است که دارد به خوانندگان خود دروغ می گوید.
باز هم در بخش دیگر گفت و گوی تنظیم شده به نقل از کروبی آمده است :« نباید ترس و نداشتن شهامت را با بیان ادله غیرمنطقی استتار کرد.» که بازبینی نوار مصاحبه نشان می دهد که چنین سخنی از سوی فرزند مهدی کروبی عنوان نشده است.
همچنین در این رابطه حسین کروبی روز گذشته در تکذبیه ای که منتشر کرده بود به شرح آنچه رخ داد اقدام و اعلام کرد:«نیازی به توضیح نیست که جناب آقای موسوی و کروبی بر اساس روحیات شخصیشان و البته با شجاعتی که در هر یک از آنها سراغ دارم در آینده نیز مبتنی بر وحدت در عمل به هدایت جنبش سبز ایران تا رسیدن به اهداف خود و ریشهکنسازی دروغگویان محفلنشین ادامه خواهند داد و از پای نخواهند نشست و چنین دروغپردازیهایی عزم راسخ مهندس موسوی را در مبارزه با دروغ راسختر خواهد کرد و نشان میدهد که ایشان به درستی رسالت خود در این مبارزه با انتخاب کردهاند.»
بابا مگه مریضین که خودتون هم خودتون رو ضایع میکنین
[پاسخ]
آبان ۱۵م, ۱۳۸۸ at ۸:۵۰ ب.ظ
سلام:یکی از اعضای بیت حضرت امام(ره) با تاییداین خبر به خبرنگار سلام، گفت: تعدادی از اعضای بیت امام(ره) ازجمله همسرحاج حسن آقا برای حضور در مراسم روز ۱۳آبان در حوالی میدان هفت تیر مورد هجوم عده ای لباس شخصی قرار گرفتند.
عده ای لباس شخصی در روز ۱۳آبان به وسیله نقلیه اعضای بیت امام(ره) و همسر سیدحسن خمینی که برای شرکت در مراسم این روز آمده بودند حمله کردند.
به گزارش پایگاه خبری سلام، یکی از اعضای بیت حضرت امام(ره) با تایید این خبر به خبرنگار سلام، گفت: تعدادی از اعضای بیت امام(ره) از جمله همسر حاج حسن آقا برای حضور در مراسم روز ۱۳آبان در حوالی میدان هفت تیر مورد هجوم عده ای لباس شخصی قرار گرفتند.
وی در خصوص اینکه آیا به شخص همسر سید حسن خمینی نیز هجوم آورده شد یا خیر؟ اضافه کرد: خیر، هجوم این افراد به ماشین حامل ایشان بود و اتفاقی برای وی نیافتاد.
این عضو بیت امام(ره) تصریح کرد: در این میان به عروس آقای کروبی حمله شد و گاز اشک آور به سمت وی زدند گویی که ایشان از قبل شناسایی شده بود.
گفتنی است بخش خبری ۲۰:۳۰ روز پنجشنبه با بزرگنمایی حمله به علیرضا مرندی، نماینده حامی دولت احمدی نژاد در مجلس، سعی کرد القاء کند که این حمله توسط گروهی از حامیان مهندس موسوی صورت گرفته است اما هیچ خبری از هجوم به اعضای بیت امام(ره) بیان نشد
[پاسخ]
قائم مقام پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۲:۳۳ ب.ظ:
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ،روابط عمومی دفتر امام خمینی(س) در اطلاعیه ای اعلام کرد :
به آگاهی می رساند خبری که روز گذشته در بعضی از سایتها مبنی بر هجوم افراد موسوم به لباس شخصیها به وسیله نقلیه حامل برخی از اعضای بیت حضرت امام (س)و همسر حجتالاسلام والمسلمین سید حسن خمینی در روز ۱۳ آبان در میدان هفت تیر انتشار یافت و به لحاظ حساسیت افکار عمومی، موجب بازتاب گسترده و نگرانی دوستداران امام و تماسهای مکرر گردیده است؛ از اساس صحت نداشته و تکذیب میشود.
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۷:۳۹ ب.ظ:
حالا اگه بگیم تو درست میگی و این تکذیب نتیجه مصلحت اندیشی نیست چند تا خبر و نظر دیگه رو قبول داری که الان اینو سند گرفتی؟؟؟؟؟؟؟؟؟شریغتمداری جونت که هر چی دلش خواسته به این سایت گفته اگه شریعتمداری رو قبول داری این حرفها چطور برات سنده
میدونم چون به نفعتونه هر چیزی تا وقتی خوبه که به نفعه شما باشه
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۷:۱۷ ب.ظ:
مغشوش کردن کار شماست که هاله علم میکنید و سیب زمینی پخش میکنید
مثل دولت محمود )
کار شماست که از دلالهای از خدا بی خبر حمایت میکنین و ادای حمایت از ضعفا رو در میارین فکر کردی سهام عدالت شب انتخابات و سیب زمینی فقر رو کم میکنه نه عزیز شغل فقر رو کم مکنه که با واردات بی در و پیکر محمود و صادرات فله ای در پی از بین رفتن کارخانه ها شغلی نمونده
اون ماجرا که صاحبخونه میره الله اکبر میگه بر ضد زیر زمین برعکسه میدونی چرا چون مستاجره در پی فعالیتهای دولت مهرورز باید ۳ برابر قبل اجاره بده و صاحبخونه ۳ برابر داره اجاره میگیره حالا کی ناراضیه پس تو با اراجیف آدمهای بی ادب فضا رو مغشوش نکن
در مر ضایع شدن اونی ضایع شد که تو جریان ترور آیت دوروغ گنده گفت و بعد این که دوروغش به طور واضحی رو شد یه کلمه عذر خواهی نکرد (وطن امروز)
رای اعتماد موسوی۱۴ تیر بود ترور آیت ۱۴ مرداد روز رای اعتماد موسوی هم آیت اومد حرفهاشم زد ولی موفق نشد
اونی ضایع شد که گفت خاتمی پنهانی رفته مصر برا ملاقات با سیا که وقتی دوروغش رو شد بازم عذر خواهی نکرد
ولی من اگر حالا این تکذیبیه ها بر اساس مصلحت نباشد عذر میخوام که عجله کردم
عذرمیخوام کاری که جماعت دوست و قائم مام نه جراتش رو دارن نه اصلا قبول میکنن که شاید اشتباهی کرده باشن (چون اونا رو امام زمان مدیریت میکنه
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۷:۵۲ ب.ظ:
من ضایع شدم بابت عجله حال خودت بابت دوروغ بودن خبر ایرنا در مصاحبه با حسین کروبی چگونه است چرا ایرنا تکذیبیه نمیده میدونی چرا چون وقیحه فایل صوتی که بیشتر ضایع کرد ایرنا رو
در مورد سایت مردمم حرف نزن صاحبان سایت ودشون اگه بخوان دیگه نمیام پس تو زیادی حرف نزن اینو میگی چون برا سایر حرفام جوابی نداری البته میدونم یه دفعه میای میگه من توهم دارم دوروغه نه خیلی هم اوضاع خوبه فقرا هم وضعشون توپ شده ولی برا حرفت سند بیار سند نه تکرار آمارهای دوروغ محمود
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۱۲:۰۵ ب.ظ:
دقت نکرده بودم تو بازم به من گفت هم وطن بازم میگم نه اهل کومورم نه بولیوی نه ونزوئلا نه زیمباوه نه هر گداخونه زالوی دیگه ای من ایرانیم چیزی که تو نیستی اگه بودی دلت برای این مملکت میسوخت و مردمش و کارگرهاش نه کارگرهای چین
[پاسخ]
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۸:۵۹ ق.ظ:
همه اطلاعاتت از این منابع میگیری؟
این حمله که از طرف خود بیت امام تکذیب شد جانم
ببین با طناب کیا داری میری تو چاه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
[پاسخ]
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۹:۰۰ ق.ظ:
زکی بهاین عقل و فراست
بابا عاقل
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۱۰:۴۱ ق.ظ:
تو منو بد جور معطل کردی تحقیقت در مورد دوروغ و مدرک جعلی چی شد
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۴:۰۶ ب.ظ:
چند روز پیش تلویزیون اعتراض دامداران مجار رو به قیمت شیر نشون میداد که چطور به پلیس با تانکر شیر میپاشیدن و بعد زمینهای کشاورزی رو با شیر آبیاری که شیر یاری کردن هیچ اتفاقی هم براشون نیفتاد حتی یه زخمی
پارسال تو شهر ماکه کلی چغندر کار داره کشاورزها به خاطر این که دولت برخلاف تعهدش چغندر اونا رو نمیخرید و محصول رو دستشون مونده بود و کسی به اعتراضشون رسیدگی نمیکرد وسط میدون شهر تحصن آرام کردن نه اعتراضی نه فریادی نه حرفی نه چیزی لباس شخصی ها ریختن توشون همه رو زدن چند نفری رو هم که تقریبا رهبر کشاورزها بودن گرفتن یکیشون اعدام شد یکیشون ۲۰ سال حبس خورد به جرم تهدید علیه امنیت ملی دیگه هم امسال با وجود این که وضع کشاورزها از پارسال هم بدتر شده بود کسی نیومد چیه چند تا چغندر کار بدبخت هم براندازن
اگه حرکتشون ۱% حرکت مجارها خشونت داشت چند تا کشته میدادن
چیه چند تا چغندر کار که کسی به حرفشون گوش نمیده براندازن یا انقلاب مخملیه با سیا رابطه دارن؟؟؟؟
میدونی چرا دولت محصولشون رو نمیخرید به خاطر این که قبلا با چاوز جان و کاسترو جان قرارداد واردات بسته بود گور بابای کارخونه ها و کشاورزهای خودمون
خوبه کلی هم ادعای استقلال و حمایت از داخل میشه
تولید رو کنار گذاشتیم شدیم واردکنند صرف این پیشرفته؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
این که ما به این وضع اعتراض داریم براندازیه
شما همیشه اعتراضات رو با این حرفها و براندازی و ارتباط با بیگانه به خون کشیدین و کلی هم به خودتون حق دادین
ولی نمیفهمین اون کشاورز یا کارگر بدبخت چی میکشن فقط براتون خودتون و دور و بریها مهم هستین و اعتقادات خودتون
محمود خوبه چون حرفهای ما به جامعه حاکمه هر کی هم مخالفت کنه عامل بیگانه است و براندازه حق داریم هر کاری باهاش بکنیم و باید این شرایط رو حفظ کنیم و به هر قیمتی چون این شرایط شرایط ایده آل ماست بقیه به درک کشاورز به درک کارگر به درک(تازه خوبه پز فقیر نوازی میدن) فقط ما مهمیم این که سپاه حاکم همه چی بشه خوبه حالا قانونی یا غیر قانونی غیر این شرایط براندازیه خاتمی خائنه چون در فرودگاه امام ما رو با بقیه گذاشت تو یه مناقصه برابر و ما باختیم و اون براندازه (البته بگذریم که با حمله هوایی به بهانه دلایل امنیتی به فرودگاه خطر رو رفع کردن و فرودگاه رو صاحب شدن و همین که قراردادهای فرودگاه رو صاحب شدن دلایل امنیتی حل شد(تو بودی از جنگل شدن میگفتی جنگل از این وحشیتر خداییش جنگلم این جوری نیست))محمود خادمه چون زمان اون تکی میریم مناقصه بی رقیب همه چی رو صاحب میشیم و و چون آقا ما رو با این کارها تایید میکنه اطاعت ازش واجبه هر کی اطاعت نکنه از دین خارجه و برانداز
مرگ بر دیکتاتور
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۱۰:۴۸ ق.ظ:
مطمئن باش این قد عاقل هستم که منبعم کیهان و فارس نباشه
[پاسخ]
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۴:۱۲ ب.ظ:
اگه عاقل بودی این خبر که با آب وتاب و بدون تحقیق پخش کردی کذب محض از آب در نمی آمد
من کسی حمایت نمیکنم
فقط قانون
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۱۰:۰۴ ب.ظ:
عاقل قانون میگه احمدی بره تو مجلس به خاطر طرح تهوع اقتصادی تهدیدشون کنه که چنین و چنان میکنم برای فهمیدن تهدیدهای محمود هوش زیادی لازم نبود
شما و کیهانتون که خبر ملاقات با سوروس رو فریاد زدین بی مدرک و بعدش جلو دلایل محمکم خاتمی بی جواب موندین عاقلین میدونی حالا محض یعنی چی
عاقل بودی منبعت ایرنا نبود که فایل صوتی بده برا اثبات حرفش همون فایل شد اثبات دوروغ محضش
[پاسخ]
امیرحسین پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۱۱:۲۰ ق.ظ:
آسو جان من هم فکر می کنم حق با این دوستان است. ما نباید هر خبر غیرموثقی را منتشر کنیم. بعضی از این خبرها ها را خودشان درست می کنند که بعد مچمان را بگیرند. نمونه ش سعیده ی پورآقایی.
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۳:۳۰ ب.ظ:
ممنون ولی از کجا میدونی تکذیب ناشی از مصلحت اندیشی نبوده؟ در ضمن اگر مچ گیری بابات دوروغ باشد خودشان تا خرخره گیرند فقط جرات تکذیب ندارند مثل قضیه مدرک خاتمی تو ایرنا یا ملاقات سوروس با خاتمی تو کیهان یا سفر پنهانی خاتمی به مصر که دوروغ محض بودنش ثابت شد ولی وقاحت اینا به حدی بود که تکذیب نکردن
[پاسخ]
قائم مقام پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۶:۱۷ ب.ظ:
سایت تغییر(پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی):
خانواده مهدی کروبی سوقصد به عروس این خانواده را تکذیب کردند.در پی انتشار برخی از اخبار مبنی بر سوقصد به عروس مهدی کروبی در مراسم ۱۳ آبان به اطلاع می رساند که هیچ سو فصدی به ایشان صورت نگرفته است. ایشان و کلیه اعضای خانواده آقای کروبی مانند مردم شریف تهران در مراسم تاریخی ۱۳ آبان شرکت کردند و هیچ مشکلی برای ایشان بوجود نیامد.
هموطن آسو
هر خبری را سریع اطلاع رسانی نکن که اینگونه ضایع شوی و بعد به در و دیوار گوشه کنایه بزنی
برو یک سایت بزن و نوشته هایت را آنجا بگذار،اینقدر این سایت را با نظراتت مغشوش نکن
آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۱:۰۹ ق.ظ
می خواستم واسه همه نظراتتون نظر بدمم که دیدم حالشو ندارم
فقط خواستم یه چیزی بگم به جفتتون:
اگه ۱۳ آبان بودید و میدید کاری که با مردم کردنو…
دیگه نه ساکت میشستین نه حرف از سازش می زدید و گفت و گو…. والسلام
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۱۰:۵۷ ق.ظ:
موافقم گفتگومیکنن با آدم زبون دار
نه کسانی که وقتی دهنشون رو باز کنی به جای زبون یه باتوم تو دهنشون قایم کردن آقایان فتحی و مرتضی ابطحی باید ما با شاه و یا صدام مذاکره میکردیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!
[پاسخ]
قائم مقام پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۵:۱۰ ب.ظ:
علیمحمد مؤدب در حمایت از مواضع سیاسی «علیرضا قزوه»، شعری سروده و بر اصالت جنبش سبز علوی تأکید کرده است. ولی خوب است هموطن آسو بخواند تا عبرتی گیرند بدانند در این جنبش سبز اموی که جذبش بالا و دفعش پائین است همه جور آدمی سروصدا می کند!
ما غریبیم و از غریبان میترسند
گفته بودم میترسند
با یک بغل ریش از آمریکا میترسند
اما در سمیناهارهایشان، بیباکانه آتش میخورند
آتشی که دودش هم به چشم ما میرود
هم چشم خودشان را تار میکند
میترسند که برخلاف روزنامهها حرف بزنند
برخلاف گویندههای بیبیسی فارسی
میترسند ویزای شینگنشان باطل شود
میترسند که برخلاف شکم ها حرف بزنند
از بوقها میترسند
عمر و عاصها بیوقفه بر طبل شکم میکوبند
و نگهبانان دجله، صفین را از یاد بردهاند
و به صفوف سکوت میگریزند
میترسم حسین باز تشنه بماند
برادرم قزوه!
سکوت تخم همان افعی است
که در صحرای کربلا
به روایتی سیهزار جوجه اش هلهله می کردند
قطار اندیمشک در متروی تهران گریه میکند
اسبی با یالهای خونین در فرهنگسرای بهمن میدود
صدای “هل من ناصر ” از همه شبکه ها پخش می شود
و پسران نوحها بر قلهها غرق میشوند
در اوج! بر قلهها!
پدرم اما در پایین شهر مثل همیشه سبز است
سبز در هفتادوپنج سالگی
هنوز هر بار که انتخابات میشود
با همان لباس سبز کارگری
ساعتی از شهرداری اجازه میگیرد
تا برود به حضرت علی رای بدهد
پدرم سواد ندارد
تلویزیون هم هیچوقت شعر تو را برایش نخوانده است:
(مولا ویلا نداشت!…)
پدرم سواد ندارد اما میداند
آنکه غربال به دست دارد
همان است که خرمن میکوفت
و کاهها را با گندمها میآمیخت
برادرم!
برادرم!
برادرم قزوه!
جوانهایی که دوستشان داشتیم
پیرمردهای خوبی از کار در نیامدند
سر پیری نشستند و با VOA معرکه گرفتند
سر پیری دندانهای مصنوعی تیزی
از انگلیس در دهانشان سبز شد
و جگر ما را جویدند
جگر مرا و جگر تو را
جگر پدرم را، جگر عمویم را
عمویم هم سبز است
و هر صبح
به شوق دیدن اهتزاز پرچمهای قبرهای پسرانش بیدار میشود
خالهام هم سبز است
هر شب روی پشت بام خانهاش
تا صبح به تپة تاریک قبرستان نگاه میکند
تا چراغی را ببیند که بر مزار فرزندانش سبز میسوزد
پسردایی ام
محمدعلی بردبار هم چوپان سبزی بود
که زیر دندانش مانده بود
مزه برف کوه های تربت جام
حتی آن وقت که کاسه سرش
سالها در خوزستان داغ، خاک خورده بود
تو از قدیم سبز بودی برادرم قزوه!
از “مولا ویلا نداشت ”
از “شب است و سکوت است و ماه است و من ”
از “کیسه می دوزند با نام شما شیادها ”
از “مردان بلدرچین ”
از قدیم!
آفتابپرستها رنگ مشخصی ندارند
اما شما از مزار سلمان که باز میگشتید
سبز بودید
تو سبز بودی، سید حسن سبز بود
قیصر سبز بود
من در مزرعههای سبز عرق ریختم
با پرچمهای سبز گریستم
و لباس سبز پسرعموهایم را برای کار به تن کردم
وقتی که سرخ به خاک رفتند
یاران چه غریبانه سبز بودند
در تربتجام و هویزه
در تنکابن و بندرعباس …
وقتی موج سبز هنوز به لسآنجلس نرسیده بود
سبزها در شب اروند شعله میکشیدند
ما سبز بودیم
اما از هیچ چراغ قرمزی رد نشدیم
من سبز هستم
اما برای نوشتن کتاب جدیدم
سفر آمریکا نرفتهام
آمریکا خودش به کتاب من
به زندگی من آمده است
بیست و پنج سال است
که زانوهای برادرم را تحریم کرده است
به آسمان نگاه میکنم
هواپیمایی سبز رد میشود
آمریکا را لعنت میکنم
که از آنطرف اقیانوسها
آمده است
تا نگذارد آب خوش از گلوی کبوتران ما پایین برود
من سبز هستم
با طبقة بالا هم هیچ دعوایی ندارم
اما نمیدانم چرا صاحبخانه به پشت بام که میرود
بر علیه زیر زمین نشینها شعار میدهد
که از خستگی خوابشان برده است
اگر پول داشتم
به بیبییی فارسی زنگ میزدم
و میگفتم اینقدر سر و صدا نکنند
پدرم با لباس سبز کارگری
خسته خوابیده است
به اینها میگفتم اصلا ما سبز نه، شما سبز
اصلا خون شما سبز و خون ما سرخ
و هر جا خونی بریزد
رنگی از پرچم ایران و عزیز
اما چرا عالی جناب شریح مفتی مفتی
با خودکار سبز فتوا می دهد
که الی جون می تواند سطل آشغال را بسوزاند
می تواند جگر مرا بسوزاند
و کنار شغال بنشیند!
(به فتوای دل من اما
تو یکی که با روسری
به چشم خواهری قشنگ تر بودی!
آهای خوشگله!
دلم می سوزه، آتیش نسوزون!)
ما از عاشورا تا به حال سبزیم
مادرم پیشانی غلامرضا را وقتی به جبهه می رفت
بی گریه می بوسید
که از حضرت زینب خجالت می کشید
بی بی زهرا بر جنازه باقر نوجوانش
گریه نمی کرد که از حضرت زینب خجالت می کشید
خاله ام بر جنازه حسن و حسینش گریه نمی کرد
که از حضرت زینب خجالت می کشید
شما چطور از مادرم، از خاله ام، از بی بی زهرا
از حضرت زینب خجالت نکشیدید؟
آهای شما که تازه به جریان سبز ما پیوسته اید
باید جواب بدهید
چرا اینهمه رنگ به رنگ می شوید؟
باید جواب بدهید
که چرا آبروی رویای قرن های پدرم
این دهقان سالخورد خراسانی
این رستم شکسته شعر مرا برده اید؟
باید به عموی من
و به خاله هایم جواب بدهید
به امیرحسین شش ساله ما
که مادرش کفشش را با سوزن خیاطی می دوزد
و پدرش دوازده سال پیش دود شده بود
و ما نمی دانستیم
(آهای استاد رقص شترمرغ برای خرس!)
باید جواب بدهید!
اینهمه سال چه میکردید
در مقام های مختلف
اگر فیلمهای تبلیغاتیتان دروغ نبود؟
وقتی برادرم قزوه “مولا ویلا نداشت “را میگفت
شما چه میکردید؟
آهای شما که تازه به جریان سبز ما پیوستهاید
باید جواب بدهید!
# تمام نامها و اطلاعات واقعی است
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۷:۱۸ ب.ظ:
فرهیخته آیت الله خامنه ای هم در ۵۷ میفرمودند فریب صدا سیمای طاغوت را نخورید از رسانه های جهانی مثل بی بی سی استفاده کنید الانم شرایط همان ۵۷ است وقتی صدا سیما دوروغ مطلق میگه منم میرم بی بی سی و voa
البته تازگی اسرائیل و آمریکا که با شما دوست شدن و با شما مذاکره میکنن پس بیخود فیلم نیا
قزوه هم را برای من آدم نکن شریعتمداری هر چی هست قزوه هم از آن جماعت
پایین شهری از تورم و اجاره خانه کمر شکن تو سود کردی یا دلالهای دولتی که تو بازار برا محمود بنر رو بنر میزدن شکم بچه پایین شهری با برنج هندی مسموم نابود شد تا رفقای محمود در حمایت وزارت بهداشت دستجردی پول پارو کنن
میدانی چرا کفشهای امیر حسین پاره است یا پدرش کارگر کارخانه ای بوده که تحت سیاستهای چینی پرستی محمود ورشکست شده یا کشاورزی بوده که برنج سیر یا چغندرش روی دستش مانده چون محمود از چین و پاکستان می آورد
فکر کرده اید عوام فریبی های شما که طرفدار پاپتی ها هستید در من اثری دارد خیر دوروغ در من اثری ندارد شما فقیران را فقیرتر و ثروتمندان را ثروتمندتر کرده اید(البته نه هر ثروتمندی نه کارخانه دار تولید کنند یا پیمانکار کارگشا دلالهای شکم گنده را که یقه میبندند و پیشانی داغ میکنند و سر صف نماز جماعت ریا همیشه اولند)
از جبهه هم مایه نگذار آذربایجان اگر بعد جسارت به باکریها منفجر نشد دلیلش بزرگواری زهرا باکری بود پهلوی همسر همت هنوز درد میکند و سعید قاسمی استاد فرار از جبهه هنوز میگوید من چنینم و جنانم دختر شهید مفید دست راست جهان آرا هم که در ۱۳ آبان سرش زیر باتوم رفت……چقدر شما وقیح هستید
فکر کردی با یه بچه پولدار طرفی که داری این قد وقیحانه دوروغهای تکراری میگی نه قربانت من فرزند یک بازنشسته هستم از همانه که محمود قبل انتخابات حقوفش را بالا برد بعد انتخابات کم کرد
بچه پولدارها با شما هستند چون باباشون برنج هندی میخره کیلو ۲۰۰ تومان میفروشه ۲۰۰۰ تومان محمود هم ازش دفاع میکنه که نه برنج هندی سالمه (خود هندی ها میگن آرسنیک در حد غیر مجاز داره ما میگیم نداره)فقیرها با ما هستن چون برنج دم سیاهی که باباش کلی زجر پاش کشیده مضر که نیست مفید هم هست دولت ازش نمیخره بچه پولدار از شماست چون باباش با حکایت محمود قند وشکر از کوبا و ونزوئلا میاره و چند برابر قیمت میفروشه ولی بچه فقیر مال ماست چون کارخونه قندی که باباش توش کار میکرد ورشکست شده چون باباش کشاورزه کسی نمیاد چغندهایی کلی زجر روشون کشیده رو بخره بچه پولدار از شماست چون باباش تحت حمایت محمود آشغال چینی میاره و کلی سود میکنه و و بچه فقیر از ماست چون باباش کارگر کارخونه ای بوده که واردات بی رویه ورشکستش کرده بچه فقیر ما دیگه گوشت نمیخوره چون کیلویی ۱۱ تومنه و بابای اون روزی ۱۰ تومن در آمد داره تازه اگه برج سازها کارگر بخوان بچه فقیر از ماست چون باباش زیر بار اجاره خونه ای که عرض یه سال دو برابر شد له شد بچه پولدار از شماست چون باباش تو گرونی زمین کلی زمین خریده بود بچه پولدار از شماست چون باباش با تعرفه موبایل که تحت نظر دولت یه بار ۵۰ بود یه بار۴ تو طلا افتاد بچه فقیر از ماست چون خط ایرانسل ۵ تومنیش اصلا خط نمیده
بازم بگم رنگارنگ به اون مودب بی ادب هم بگو دوره خالی بندی و دوروغ و شعارهای توخالی و تموم شده
در ضمن من نه اهل کومورم نه ونزوئلا نه بولیوی که تو بهم میگی هم وطن
ما یک رنگیم و حرفمان یکیست این شمایید که هر روز به رنگی ما را متهم میکنید میگیرید میکشید و فقط بقایتان برایتان مهم است
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ ۷:۴۳ ب.ظ:
تازه اگه قزوه ویلا نداره بده آیت الله یزری یا محصولی کی براش بسازن این چاپلوس درباری نویس قد یه ویلا حق به گردن شما داره آیت الله یزدی و محصولی هم که خدای ویلا سازی هستن
پرونده هر دو در تحقیقات پالیزدار موجود است
سید مجیب پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۱۱:۰۹ ق.ظ:
من با آقا سید علی موافقم اما باز هم باید بهشون ارفاق کرد و آدموارنه با هاشون تا کرد
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۲:۴۶ ب.ظ:
سید جان حرف رو باید با کسی زد که گوش کنه اینا اصلا گوش نمیدن و فقط مثل نوار تکرار میکنن خوبه در مورد مخمل براشون گفتم ولی کو گوش شنوا
[پاسخ]
آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۹:۲۷ ق.ظ
سلام…تا جائی که یادم میاد از ۲۳ خرداد تا ۱۳ آبان مافقط کتک خوردیم و اونا فقط زدن….ولی فکر می کنید تا کی میشه یه این روند نابرابر ادامه داد؟ هر چند منم موافقم که باید از هرگونه خشونت پرهیز کرد ولی باید یه جائی هم برای دفاع باز کرد….
[پاسخ]
آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۹:۴۳ ق.ظ
انذار یک تولد شوم
http://mohsenhesam.blogfa.com/post-115.aspx
[پاسخ]
آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۱۱:۱۱ ق.ظ
دیشب با بابا داشتم بی بی سی گوش میدادم (البته ما ماهواره نداریم به خاطر تعصبات مذهبی بابا جان .البته همین بابا تمام رادیوهای دنیا رو میگیره از جمهوری اسلامی خودمون تا آمریکا و فرانسه و بی بی سی و اسرائیل و فردا و حتی چین و روسیه نمیدونم به همشونم میگه دوروغگوهای …)از بحث دور نشیم میگفت نرخ بیکاری آمریکا برای اولین بار بعد جنگ جهانی دو رقمی شده از ۹٫۸ رسیده به ۱۰٫۲ من خنده ام گرفت که کمترین نرخ بیکاری ایران اواخر خاتمی ۱۰٫۸ بود یعنی بدترین آمار آمریکا از بهترین آمار ما بهتره حتی آمار محمود با ۲ ساعت کار در هفته و شاغل محسوب کردن سیگارفروشها و دستفروشها و گداها هنوز به ۱۰٫۲ نرسیده
بگذریم که تو امریکا این قد قوانین و استانداردهای کار سخته و پدر کارفرما رو که اگه همون قوانین تو ایران اجرا بشه نرخ ما از ۵۰% هم رد میکنه یا اگه این قوانین تق و لق ما بره آمریکا نرخ بیکاری اونجا منفی میشه
[پاسخ]
آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۱۲:۳۴ ب.ظ
سلام به همه دوستان و ببخشید که بی ربط!
نامه دوم محمد نوری زاد به رهبر را حتما حتما حتما بخوانید.
واقعا زیباست.
[پاسخ]
آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۳:۵۱ ب.ظ
راستی آقای فتحی! رادان می دونست شما وبلاگ دارید؟
[پاسخ]
آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۷:۳۴ ب.ظ
یک کیلو پنیر لیقوان+نیم کیلو گردو+۴عدد نان سنگک = ۲۱هزارتومان
حالا گردوش حذف ۱۱تومان من نمیدونم یه کارگر با دو تا بچه یه زن مستاجر از کجا باید بیاره همین زمان خاتمی باگردو ۸ تومان و بی گردو ۳ تومن بود دستمزد کارگر حداکثر ۳۰ % اضافه شده قائم مقام حالا فهمیدی چرا امیرحسین کفشاش پاره است
[پاسخ]
آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۹:۱۵ ب.ظ
یاد باد آن روزگاران یاد باد
روزگار قمه کشی یاد باد
http://www.freefacebookproxy.info/browse.php?u=Oi8vbW90dGFoYW0uZmlsZXMud29yZHByZXNzLmNvbS8yMDA5LzExL2toYW5qYXIuanBnP3c9NTEwJmg9NDEy&b=5
[پاسخ]
آبان ۱۶م, ۱۳۸۸ at ۹:۱۷ ب.ظ
یاد باد آن روزگاران یاد باد
روزگار هفت تیر کسی یاد باد
http://www.freefacebookproxy.info/browse.php?u=Oi8vMi5icC5ibG9nc3BvdC5jb20vX3FNZEg2NEFPWmRNL1N2V0JnMWhycDBJL0FBQUFBQUFBQVJZL0EzQWdkTTNIZEprL3MxNjAwLWgvMjA1eHc4Zy5qcGc%3D&b=5
[پاسخ]
آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ at ۴:۱۵ ب.ظ
آقای فتحی چطور است شما هم نظرتون در باره چگونگی انتخاب رهبر واختیارات وعملکرد چندین ساله ایشان بنویسید تا استفاده کنیم
[پاسخ]
علی اشرف فتحی پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۵:۵۵ ب.ظ:
می تونید به قانون اساسی مراجعه کنید
[پاسخ]
دوست پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۹:۱۳ ق.ظ:
امید وارم شما هم مراجعه کنید تا در موضع گیریهایتان تجدید نظر کنید. اگر قانون فصل الخطاب است
در ضمن در قانون اساسی از شخص مقام معظم رهبری حرفی زده نشده .میخواستیم نظر صاحب سایت رو بدونیم!
[پاسخ]
علی اشرف فتحی پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۱۲:۴۵ ب.ظ:
عزیزم اگر دنبال پرونده سازی هستی خیلی ناشیانه اومدی جلو!
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۱۲:۵۲ ب.ظ:
حالا با کی بودی؟ علی آقا با من که نبودی میدونم چون ما خیلی رفیقیم مگه نه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
علی اشرف فتحی پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۱:۳۶ ب.ظ:
نه با جناب دوست بودم که می خواد درباره عملکرد رهبری نظر بدم
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۱:۲۳ ب.ظ:
ببین اطاعت از پیامبر واجبه ولی پیامبر صادق مسیلمه هم ادعای پیامبری کرد تو بهش ایمان داری؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۲:۵۵ ب.ظ:
یه چیزی در مورد مخمل گفته بودی اینو بخون
مخمل هم که میگی یه نگاه به سواب کشورهای مخمل بنداز تحقیق کن میبینی با تکرار این حرف چنان اتهاماتی به خودتون وارد کردین که حد نداره حتی از اینی هم که ما میگیم بدتره
تنها کار آمریکا در مخمل گرجستان یا اکراین هدایت انقلاب به نفع خودشونه انقلابی که در مقابل استبداد بده رو به سمت خودشون کج کردن و انقلاب مخملی در کشوری که مردم سالار و مقبول اکثریت باشه کاربرد نداره اونجا فقط کودتای نظام کاربرد داره مثل هندوراس مخمل در کشورهایی مورد استفاده قرار میگیره که کشور در حال انفجار از فساد هیئت حاکمه است دولت برنامه های غلط داشته باشه مردم ناراضی باشند و آمریکا این انفجار رو به نفع خودش میکشونه و با آدمای خودش اونو منحرف میکنه به سمت منافع خودش و در کل آمریکا جایی مخمل بازی میکنه که مردم نظام حاکم بر کشور رو نمیخوان و آمریکا از این فرصت استفاده میکنه و انقلابی در راستای اهداف خودش اونجا پایه ریزی میکنه
پس با اصرار رو مخمل اعتراف میکنین نظام مقبول اکثریت مردم نیست فساد روز افزون داره و مردم نمیخواهند این نظام را قبول همچین اتهاماتی فقط برا متهم کردن اصلاحات به رابطه با آمریکا واقعا فقط از محمود آدماش بر میاد
آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ at ۵:۱۲ ب.ظ
من هم درباره نه نه نود ونه نوشتم.البته با طعم اگزیستانسیالیسم.
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۷:۲۹ ب.ظ:
اگزیستانسیالیسم
هاااااااااااااااااااااا؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!۱
البته شوخی بود این قد بی سواد نیست ولی فکر نمیکنی یه ذره عامیانه تر گفتن بهتره خدای نکرده متهمت نمیکنم که میخوای پز بدی میدونم که شما دخت پربار سر به زیر هستید نه مثل بعضی چنارهای مدعی
ولی خوب فکر نمیکنی اگه اونا تونستن دهک خیلی پایین و خیلی عام جامعه رو از ما بدزدن و فریب بدن اینه که اونه حرفهای عامیانه البته بی عمل کف خیابونی میگن ما زیادی علمی حرف میزنیم قبول دارم علم خوبه ولی علم خوبه که همه بفهمن بدونن چی میگیم چی میخوام تا حرفمون رو بفهمن و با ما باشن و اینا نتونن با این حرفها که سبزها بی بند و باری میخوان و آمریکایی هستن گولشون بزنن یه عمر گفتیم دموکراسی و حقوق بشر من و تو میفهمیم اینا چی هستن البته من تقریبا ادعای زیادی نمیکنم ولی اون کشاورز بیچاره که به جز آبیاری و کود و وجین و … چیز دیگه رو لمس نکرده از کجا بفهمه معلومه اینا میان میگن دموکراسی یعنی فحشا یعنی این که آمریکا بیاد همه چی رو ببره اونم میگه غلط کردن زنده باد احمدی در حالی که نمیدونه داد ما بیشتر به خاطر اونه که به حقش برسه یه بیمه خوب پیدا کنه نه سهام عدالتی که فقط شب انتخابات بهش میدن
[پاسخ]
درویشی نشسته بر پوست پلنگ پاسخ در تاريخ آبان ۱۷م, ۱۳۸۸ ۹:۴۹ ب.ظ:
دوست عزیز آسو.
من نفهمیدم اشکالت به چی بود. اگر به اگزیستانسیالیسم بود، عرض کنم برات که این مکتب خصوصیاتی دارد: یکی بحث سر وجود است. یکی گزینش آزادانه انسان هاست.یکی تشویش و ترس انسان هاست که ناشی از دو سوال بزرگ است و…. . پس نوشته من که تاکید بر گزینش انسان ها داشت و ترس و تشویش را – البته ناشی از چیز دیگر- نشان می داد، مزه این مکتب را داشت. البته در مقام تبیین اگزیستانسیالیسم و دفاع از آن و…نبود. فقط کمی بوی اگزیس ازش می آمد.
اگر درباره سبک نوشتن من است، خب تا حدودی قبول دارم و البته به نظرم همین نوشته برای مخاطب عام هم قابل فهم بود. به این نکته اعتراف دارم که ساده نوشتن هنر است و سخت نوشتن اشتباه.
و بعد این که من پسر هستم نه دختر.
تمام
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۱۰:۵۶ ق.ظ:
اشکالی نگرفتم برادر من توضیحاتتم ممنون خودمم یه چیزهایی میدونستم منظورم این بود این جور ایسم گفتن برای من یا علی آقا شاید مفهوم باشه ولی قبول کن اگه به یه کارگر ساده کم سواد از این چیزها بگی فک میکنه جن زده شدی
تصور کن تو میگی اگزیستانسیالیسم یا دموکراسی یا هرچی اونا داد میزنن سیب زمینی مفتی و سهام عدالت و تراول ۵۰ تومنی توقع داری دهکهای خیلی پایین و کم سواد جذب کی بشن (البته منظورم دهک پایین از لحاظ فرهنگیه مگر نه منظورم نیست که همه فقرا نمیفهمن همه پولدارها میفهمن برعکسش اتفاقا زیاده )(من نمیدونم ما چرا یه دهک بندی فرهنگی تو کشور انجام نمیدیم که معلوم بشه هر کسی چقدر آگاهه و دهکهای پایین رو شناسایی و با آموزش بالا برد)
تازه میدونستم پسری اونجا منظورم درخته نه دخت به جمله نگاه کنی میبینی درخت پربار
بعد به من نگو دوست یاد این دوست همیشه دشمن میفتم مور مورم میشه البته شما نیت برادرانه داشتی ولی یه جوری میشم
آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ at ۴:۳۷ ب.ظ
ببین آقای فتحی! اگه یه بار دیگه جواب سئوال منو ندی …… با این بار می شه ۳ بار! چون یه بار هم تو وبلاگ قبلیت یه چیزی پرسیدم جواب ندادی.
کلا حال نمی کنید جواب بدید! نه؟
[پاسخ]
علی اشرف فتحی پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۴:۵۲ ب.ظ:
ببخشید سؤالتون رو می شه دوباره بپرسید
[پاسخ]
آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ at ۵:۴۲ ب.ظ
پرسیدم رادان می دونست شما وبلاگ دارید؟
[پاسخ]
علی اشرف فتحی پاسخ در تاريخ آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ ۶:۰۲ ب.ظ:
نمی دونم.. چیزی نگفت
[پاسخ]
آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ at ۶:۲۵ ب.ظ
پرونده سازی کدومه جانم
این همه آدم دارن مطلب مینویسند .از بالا تاپایین نقد میکنند چه طور شد؟
جدا سوالم عن علمِ بود
[پاسخ]
آبان ۱۸م, ۱۳۸۸ at ۶:۳۳ ب.ظ
اونا حتی میدونن علی آقا ۱۴ سال پیش جورابش نخی بوده یا نه
حتی میدونن آقا مرتضی به شمبلیله حساسیت داره یا گشنیز معلومه که میدونن وبلاگ داره تو این فضای فوق امنیتی حتی میدونن وبلاگ در چه طیفی است چه حد مخاطب داره چه کسانی پای ثابت وبلاگ هستن فکر کردین چطور مملکت رو اداره میکنن
[پاسخ]
نیکی پاسخ در تاريخ آبان ۱۹م, ۱۳۸۸ ۱۲:۰۲ ب.ظ:
راست می گی سئوال بی خودی پرسیدم.
[پاسخ]
آسو پاسخ در تاريخ آبان ۱۹م, ۱۳۸۸ ۴:۰۷ ب.ظ:
ببخشید قصد فضولی نداشتم ولی جواب بعضی سئوالات واضحه
کشور ما سالهاست داره با دید امنیتی اداره میشه و از دموکراسی توش خبری نیست بازم ببخشید
[پاسخ]